اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سازمان بازرسی نقش مهمی در جلوگیری از تصمیمات اشتباه مدیران دارد

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: سازمان بازرسی نقش بسیار مهمی در تصمیمات مدیران و اجرای آنها دارد که باید جلو تصمیمات اشتباه و غلط گرفته شود و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان آمادگی هرگونه همکاری را با سازمان بازرسی استان به صورت جهادی و افتخاری دارد.

سازمان بازرسی نقش مهمی در جلوگیری از تصمیمات اشتباه مدیران دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، سردار جواد استکی رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در جلسه مشترک با سازمان بازرسی استان اصفهان به تفاهم‌نامه همکاری سازمان بازرسی و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اشاره کرد و اظهار داشت: تفاهم‌نامه مبنای همکاری مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر و سازمان بازرسی استان اصفهان است و باتوجه به اینکه مجمع یک نهاد مردمی است و تمام اعضای این نهاد از دغدغه‌مندان هستند، گزارشاتی که ارجاع می‌شود همه برای جلوگیری از فساد در جامعه اسلامی است.

وی افزود: وظیفه ذاتی این مجمع احیای فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری جهت احیای این دو فریضه این نهاد مردمی تشکیل شده است.

استکی بیان داشت: بی‌اهمیتی جامعه اسلامی نسبت به این فریضه مهم باعث قانون‌گریزی و تصمیم‌های نادرست در بخش‌های اجرایی جامعه می‌شود که باعث مشکلات بسیار متعدد برای جامعه شده و همه مردم را درگیر این مشکلات خواهد کرد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان تصریح کرد: اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک وظیفه همگانی در تمام ابعاد در جامعه است.

وی به همکاری مجمع با نهادهای مختلف اشاره کردو گفت: هدف همکاری با نهادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری با آنها احیای فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری از ترک فعل‌ها است که باعث فساد در جامعه می‌شود و این کار با حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد امکانپذیر است، چرا که هرجا مردم در صحنه بودند کارها هم زودتر و هم خیلی سهل‌تر انجام گرفته است.

استکی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران اصول مشخص است، ولی با تغییر دولت‌ها و مسؤولان اجرایی کشور به واسطه سلایق مختلفی که دارند، راهبردها نسبت به اصول‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به اهمیت احیای زاینده‌رود اشاره کرد وافزود: احیای دائمی زاینده‌رود از مطالبات اصلی ما است و از همه مسؤولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس می‌خواهیم که بدون در نظر گرفت مسائل قومگرایی و منطقه‌گرایی به فکر منفعت کشور باشند و باتوجه به اهمیت فلات مرکزی کشور از تصمیماتی که به ضرر مردم و کشاورزان و همچنین  زاینده‌رود است، بپرهیزند.

وی به نقش مهم سازمان بازرسی کشور در تصمیمات و اجرای آن اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بازرسی نقش بسیار مهمی در تصمیمات مدیران و اجرای آنها دارد که باید جلو تصمیمات اشتباه و غلط گرفته شود و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان آمادگی هرگونه همکاری را با سازمان بازرسی استان به صورت جهادی و افتخاری دارد.

استکی با اشاره به نقش بسیار مهم فرهنگ جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ غنی اسلامی در جامعه یکی از مطالبات مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر است که همه مسؤولان فرهنگی خصوصا آموزش و پرورش باید اهتمام بیشتری را در این عرصه داشته باشند.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: دشمن با تمام توان برای ضربه زدن به اعتقادات مردم تلاش می‌کند و ما هم باید با پیشبینی‌ها و آینده‌نگری‌ها از ضربه دشمن به اعتقادت مردم پیشگیری کنیم که پیش‌بینی بهتر از پیشگیری و پیشگری بهتر از درمان است.

آب مهمترین مسأله اصفهان و کشور است

در ادامه این جلسه سید محم مهدی طباطبایی مهریزی بازرس کل استان اصفهان به اهمیت زیرساخت‌های اجرای طرح‌ها در کشور اشاره و اظهار کرد: برای هر کار مبانی و چهار چوب و وظایفی تعیین شده که باید انجام شود و انجام هر طرحی مستلزم فراهم شدن زیر ساخت‌های آن طرح است تا مردم از اجرای آن آسیب نبینند.

وی به اهمیت کارشناسی شده بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای اجرا اشاره و اظهار داشت: در تصمیمات توجه به مبانی دقیق کارشناسی و فنی ضروری است تا در اجرا هم شاهد نتیجه موثر باشیم و هم از سوء استفاده‌های ابزاری توسط عد‌ه‌ای خاص جلوگیری کنیم.

 

طباطبایی مهریزی با اشاره به تصمیمات مسؤولان بیان کرد: تصمیماتی که گرفته می‌شود باید منافع مردم در آن را در نظر بگیرد، امروز مسأله آب و کشاورزی، محیط زیست، فرونشست زمین و مسائل فرهنگی و اجتماعی از مهمترین مسائل استان اصفهان و به نحوی از مهمترین مسائل کشور محسوب می‌شود که باید به جد به آنها پرداخته شود.

بازرس کل استان اصفهان ضمن اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام تأمین و انتقال آب در استان اصفهان گفت: از طرفی طرح‌های تامین و انتقال آب سال‌ها است که معطل مانده و از طرفی منابع آبی استان بدون استفاده و بهره‌برداری به خارج از استان و نهایتا به دریا ریخته می‌شود؛ به همین دلیل مدیریت موثر جهت بهره‌برداری بهینه در استان لازم و ضروری است؛ یکی دیگر از مشکلات بارگزاری‌های جدید است که باید متوقف شود.

وی تصریح کرد: مطالبات کشاورزان منطقی و به حق است و باید همه در جهت احقاق حق آنها تلاش کنیم، امروز فلات مرکزی مشکل آب دارد و مسؤولان امر در تصمیمات خود در اجرای ضوابط می‌بایست مشکلات را هم لحاظ کنند و با توجه به شرایط استثناهایی در این خصوص قائل شوند.

طباطبایی مهریزی به اهمیت مسأله عفاف وحجاب اشاره کرد و افزود: این موضوع در جامعه اسلامی یک مسأله شرعی و قانونی است که همه موظف به رعایت آن هستند و توجه ادارات و نهادهای دولتی به این مسأله بیش از پیش ضروری است و یکی از موارد توجه به قانون و انجام دقیق تکالیف خصوصی و عمومی در دستگاه است.

بازرس کل استان اصفهان تصریح کرد: مدیر اداره باید تمام وقت و در تمام شبانه روز در خدمت مردم باشد؛ اینکه یک روز هفته جهت ملاقات مردمی اختصاص داده شود و در طول هفته مراجعه مردم نداشته باشند، این امر با مبانی تفکر انقلابی و جهادی مغایر است؛ تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادها یک وظیفه قانونی برای همه مدیران و کارمندان است و باید بدانند که همه نوکر و خادم مردم هستیم و برای رفع مشکلات مردم و خصوصا مراجعان به ادارات با تمام توان در جهت رضایت مردم تلاش کنیم.

 وی ادامه داد: برخورد و تصمیمات و عمل مسؤولان مستقیما در جامعه تاثیرگذار است و باید توجه داشته باشیم مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های ایثارگران هستیم، بنابراین علاوه بر تکلیف قانونی، تکلیف شرعی و اخلاقی هم داریم.

طباطبایی مهریزی در خصوص مسائل فرهنگی بیان داشت: مسائل فرهنگی و اعتقادی باید از خانواده‌ها شروع و در آموزش و پرورش به عنوان  مهم‌ترین وظیفه آن تربیتی است تکمیل شود، به همین دلیل باید تلاش جدی‌تری نسبت به قبل در این امر داشته باشد و ایجاد سازوکارهای مناسب و موثر از جمله احیاء مربی پرورشی در مدارس اقدام شود.

 بازرس کل استان اصفهان  با توجه  به لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و ... در همه دستگاه‌ها به اهمیت همکاری با مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد:مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر یک مجموعه مردم‌نهاد است که در عرصه‌های مختلف مطالبه‌گری‌های بحقی را در دفاع از حقوق مردم ونظام اسلامی دارد و بازرسی کل استان  آمادگی هرگونه همکاری را با این نهاد ارزشی و مردمی دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول