اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مرگ 9 کرمانشاهی به راحتی آب خوردن/ هشدارها را جدی بگیرید

مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از افزایش مرگ‌های آبی در استان خبر داد و گفت: امسال تا 24 مردادماه، 9 نفر در آب‌های استان غرق شده‌اند.

مرگ 9 کرمانشاهی به راحتی آب خوردن/ هشدارها را جدی بگیرید

اکبر آزادی مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: متأسفانه طی هفته گذشته چندین مورد غرق شدگی داشتیم که کودک و نوجوان بودند.

وی با اشاره به آمار غرق شدگی در استان طبق آمار اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: سال گذشته ۳ مورد غرق شدگی داشتیم و امسال هم تا ۲۴ مردادماه ۹ نفر دچار غرق‌شدگی در استان داشتیم که میانگین سنی آن‌ها ۱۵ تا ۱۶ سال است.

 مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با ارائه توصیه‌های برای شنا، گفت: هوا اکنون گرم است و اکثر نوجوانان و جوانان برای شنا به پشت‌سدها و رودخانه‌ها مراجعه می‌کنند که اطلاعی از عمق آب ندارند و متأسفانه دچار غرق‌شدگی می‌شوند.

وی برای شنا پشت سدها رعایت و بررسی دمای آب را از ضروریات دانست و گفت: به عنوان مثال اگر فرد مدت زیادی در آفتاب بماند و یک دفعه وارد آب شود به علت سردی آب دچار شوک ناشی از سردی آب می‌شود و این شوک دمایی احتمال غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

آزادی تصریح کرد: در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید، از شوخی‌های خطرناک درآب موقع شنا کردند بپرهیزید و همچنین در هنگام  مصرف داروهای که موجب خواب‌آلودگی و شل شدن عضلات می‌شود، شنا نکنید.

وی در پایان، گفت: توانایی خود را در شنا کردن بیش از حد درنظر نگیرند قربانیانی داشتیم که کاملا به فنون شنا آشنا بوده ولی متأسفانه در رودخانه‌ها غرق شده‌اند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول