اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری و توسعه روابط محور دیدار مقامات ترکمنستان و ایران

مقامات ترکمنستان در دیدارهای دوجانبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل را بررسی کردند.

همکاری و توسعه روابط محور دیدار مقامات ترکمنستان و ایران

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در آستانه کنفرانس وزیران حمل و نقل کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی به میزبانی ترکمنستان در آوازه مقامات ترکمن با روسای هیئت‌ها و نمایندگان عالی رتبه کشورها و سازمان‌های بین المللی شرکت کننده در کنفرانس دیدار دو جانبه داشتند.

در این کنفرانس که میزبان اصلی آن «محمد خان چاکیف» رئیس سازمان حمل و نقل ترکمنستان است حدود 40 کشور از سازمان ملل، انجمن‌های منطقه‌ای و زیر منطقه‌ای، موسسات مالی گرد هم آمدند.

در جلسات کاری در هتل «برکارار» آوازه، نه تنها موضوعات مرتبط با اجلاس، بلکه موضوعات تعامل گسترده‌تر در مسیر حمل و نقل و هم در سایر زمینه‌ها بررسی شد.

به ویژه، «رشید مرداف»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه، با «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی و «مهدی صفری» معاون اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین با «دولگان دامدین اودوم»، مدیر اجرایی اتاق فکر بین المللی برای کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی و «ایگلی حسنی»، هماهنگ کننده مسائل اقتصادی و زیست محیطی سازمان امنیت و همکاری اروپا، دیدار داشت.

 چاکیف نیز با معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران دیدار و چشم انداز همکاری را مورد بررسی قرار دادند.

وی همچنین با «آلباد فهد سلیمان» معاون رئیس اداره اصلی حمل و نقل عربستان سعودی  دیدار کرد.

در راستای این اجلاس «شاهین عبدالرحمانوف» معاون نخست وزیر، «چاری مراد پورچکوف» و «آناگلدی یازمراداف»  دیدارهای جداگانه‌ای با «مهدی صفری» معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران انجام دادند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول