اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان جنوبی رتبه چهارم سازمان‌های مردم نهاد را دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان با ۴۲۹ سازمان مردم نهاد و تشکل غیر دولتی رتبه چهارم کشور را در سطح کشور در اختیار دارد.

خراسان جنوبی رتبه چهارم  سازمان‌های مردم نهاد را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت عصر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین معیار های توسعه اجتماعی هر کشور، فعالیت سازمان های مردم نهاد است که از آن به عنوان سرمایه اجتماعی یاد می کنند.

وی افزود: اگر مشارکت های سازمان های مردم نهاد در سطح کشور و استان نباشد، بار مضاعفی بر دوش دولتمردان و  دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:  سازمان های مردم نهاد به نوعی خیر و نیکوکارند زیرا با نیت خیر خواهانه و از روی حس انسان دوستانه و به صورت داوطللبانه فعالیت می نمایند که بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه، کمک کار خوبی برای دولت می باشند و همواره دراتفاقات ناگوار نظیر شیوع بیماری کرونا، سیل، زلزله و... در راستای کاهش مشکلات مردم حضوری فعال داشته اند. 

قناعت تأکید کرد: سازمان های مردم نهاد در زمان بیماری کرونا در کنار اقناع افکار عمومی، از مردم حمایت ها نمودند که جای تقدیر است.

نقش‌آفرینی در حوادث و کاهش مشکلات مردم

استاندار خراسان جنوبی اظهارداشت: جایگاه مشارکت اجتماعی سازمان های مردم نهاد در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،آموزه های دینی و فرمایشات امامین انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(حفظه الله) مورد تأکید قرار گرفته است.

لزوم همراهی سازمان‌های مردم نهاد در انجام اصلاح اقتصادی

وی یادآور شد: اولین سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی با اندیشه توسعه مشارکت های اجتماعی بعد از انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی (ره) با تشکیل ارتش 20 میلیونی و بسج مستضعفین در دی ماه 1358 صورت گرفت. 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز بزرگان و فرماندهان ارتش و سپاه ما زمانی که کار ارزشمند و بزرگی را انجام می دهند آن کار را به عنوان یک حرکت بسیجی معرفی می کنند که نشان دهنده  جایگاه و عظمت بسیج است، لذا جنس کار و فعالیت سازمان های مردم نهاد نیز از  جنس کارهای  بسیج داوطلبانه، انسان دوستانه و خیر خواهانه است. 

جایگاه چهارم خراسان جنوبی از نظر سمن‌ها

قناعت گفت: این که خراسان جنوبی به لحاظ تعداد  سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی، رتبه چهارم کشور را در  اختیار  دارد، نشانگر فرهنگ بالا و غنی مردم استان و شور و نشاط و انگیزه در بین اعضای این مجموعه هاست. 

وی تصریح کرد: گرچه  سازمان های مردم نهاد  در اجرایی شدن طرح مردمی سازی یارانه ها به خوبی کمک کار دولت بودند اما  کافی نیست و باید در راستای اقناع سازی افکار عمومی بیشتر در این بخش کار شود.

استاندار خراسان جنوبی  در ادامه اظهارکرد: آیت الله رئیسی مخلصانه و صادقانه در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها وارد میدان شدند زیرا یکی از چالش های جدی و مهم  کشور، انجام همین طرح عظیم است زیرا قبل از آن  به هر میزان که پول نفت، و... حاصل می شد باید جای ارز 4 هزار و 200 تومانی را پر می کرد و این در حالی بود که بخش اندکی از آن به سفره مردم برمی گشت. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اساسی، کلیدی و محوری دولت سیزدهم خانه دار شدن مردم بویژه قشرهای متوسط با اجرای طرح نهضت ملی مسکن می باشد.

قناعت ادامه داد: دولت طرح نهضت ملی مسکن را اجرایی نمود اما به جهت گران شدن برخی از کالاها قیمت تمام  شده برای اشخاص بالا رفته لذا پیگیری هایی در دست انجام است تا سهم آورده مردم در مسکن کم شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان های مردم نهاد باید به اولویت های استان نظیر راه آهن، جاده، آب ،بهداشت، موضوعات فرهنگی و... توجه ویژه ای اشته باشند. 

وی متذکر شد: سازمان های مردم نهاد باید درراستای منافع استان و خارج از گروه های سیاسی فعالیت نمایند، بنابراین استقلال سمن ها باید حفظ شود و آنها باید خود را سرباز نظام و ولایت بدانند که خوشبختانه تاکنون اینگونه بوده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد:  تعداد معلولان استان به دلیل ازدواج های فامیلی بالاست و... که باید سازمان های مردم نهاد، روی این موضوعات کار کنند.

وی  با ذکر این نکته که یکی از ضعف های ما در ادارات کادر سازی است، گفت: اینجانب نهمین استاندار استان هستم  و قبل از بنده نیز هیچکدام از استانداران بومی نبوده اند که این، اشکالی بزرگ است، بنا بر این تلاش می کنیم استاندار بعدی بومی باشد. 

قناعت ادامه داد: اگر چه استاندار را ما انتخاب نمی کنیم اما می توانیم از دهها مؤلفه یکی ما باشیم که در این خصوص نظر خود را بگوییم البته به شرطی که مردم با او تعامل کنند.

تاکید ما در استان بر کادرسازی است

استاندار خراسان جنوبی افزود: در جلسه معارفه خود به موضوع کادر سازی اشاره کردم  بنابراین به جز دو مدیر مابقی همه بومی هستند که باید در کنار تعهد از تخصص نیز برخوردار باشند.

 در پایان همایش بزرگداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی  از 15 تشکل و سازمان مردم نهاد برتر استان  قدردانی وتجلیل شد.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول