اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پرداخت 70 درصد تعرفه‌های خصوصی و دولتی ناباروری از سوی بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: 70 درصد تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

پرداخت 70 درصد تعرفه‌های خصوصی و دولتی ناباروری از سوی بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان قجربیگی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس قزوین با بیان اینکه بیش از 5 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: از این تعداد، 34 هزار نفر در استان قزوین زیر پوشش قرار گرفته‌اند که تخمین زده می‌شد تعداد افراد فاقد بیمه بیشتر از این تعداد است که با هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و اعلام رابطان سلامت، در درب منازل محلات کم‌برخوردار حضور یافتیم و حدود 9700 نفر به تعداد افراد زیر پوشش بیمه سلامت افزوده شد.

وی با اشاره به پوشش درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت افزود: با توجه به اینکه احتمال درمان ناباروری در طول سال به کرات وجود دارد و هزینه درمان چند میلیونی است مرکز ناباروری در بیمارستان ولایت راه‌اندازی شد و در سال بیمه سلامت سه بار یا بیشتر بانوان 49 ساله را زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر از سوی بیمه سلامت تعرفه‌های ناباروری بخش‌های خصوصی و دولتی تا 70 درصد پرداخت می‌شود که شامل انتقال جنین، خدمات درمانی، رحم اجاره‌ای و ... می‌شود.

قجربیگی به اختصاص 5 هزار میلیارد تومان بودجه پایدار برای بیماران صعب‌العلاج در کشور اضافه کرد: مازاد بر حدود 30 بیماری اعم از سرطان، ام اس، تالاسمی، دیالیز و غیره فرانشیز داروی بیماران صعب‌العلاج هم رایگان می‌شود یعنی سهم پرداختی از جیب بیمار رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام فیزیوتراپی محدودیت وجود داشت و برای 10 نفر طبق تقسیم‌اندامی فیزیوتراپی انجام می‌شد اما دو هفته است که این محدودیت برداشته شده و همه می‌توانند فیزیوتراپی انجام دهند. محدودیت‌ از داروخانه‌ها برای روستایی هم برداشته شده است.

این مسئول با اشاره به پرداخت بدهی‌ها تا پایان تیر ماه توسط بیمه سلامت تصریح کرد: حتی نسخه‌های داروهایی که سهم ارز داشت، بلافاصله پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین بیان کرد: طبق آمارهای موجود 30 هزار نفر در قزوین با مشکلات ناباروری مواجه هستند که بیمه سلامت با پوشش دادن 70 درصد تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی می‌تواند در درمان ناباروری زوجین نقش بسزایی ایفا کند.

قجربیگی شغل خبرنگاری را پرچالش،  سخت و پردردسر دانست و افزود: رسانه ها و خبرنگاران می توانند سرنوشت کشور را تحت تاثیر قرار دهند، به جامعه جهت گیری دهند و افکار افراد جامعه را جهت دهی و هدایت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول