اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دروازه عاشقی| ایجاد شهرک‌های اربعین در مرز‌های شلمچه و چذابه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: باتوجه برگزاری اربعین حسینی در گرما شهرک اربعین در مرز‌های شلمچه و چذابه با هزینه شخصی موکب داران ساخته شده است.

دروازه عاشقی| ایجاد شهرک‌های اربعین در مرز‌های شلمچه و چذابه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار مواکب در ۴ مبادی ورودی استان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه اربعین حسینی تا سال‌های زیادی در گرما برگزار می‌شود در مرز‌های شلمچه و چذابه شهرک اربعین ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات این شهرک بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این شهرک با هزینه شخصی موکب داران ساخته خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و همچنین برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی پس از ۲ سال وقفه امسال پذیرایی متفاوتی خواهیم داشت و آب‌های بسته بندی، شربت‌ها و نوشیدنی‌های خنک و غذا‌های متناسب با شرایط و با نظارت کارشناسان بهداشت در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بیشتر مواکب در پایانه مرزی چذابه با استفاده از مصالح ساختمانی ساخته شده اند و مراحل اجرای آن‌ها به پایان رسیده و آمادگی دارند از زائران استقبال و پذیرایی کنند، تعدادی از آن‌ها در حال ساخت هستند و تعدادی دیگر تاکنون مراحل ساخت آن‌ها آغاز نشده است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در هر یک از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، ۶ اردوگاه و مجتمع فرهنگی-رفاهی با ظرفیت برپایی نماز، برگزاری جلسه‌های فرهنگی و اسکان خواهران و برادران ایجاد خواهد شد و مجهز به سرویس بهداشتی و محلی برای استراحت می‌شوند.

وی یادآور شد: عملیات ساخت مواکب در برخی شهرستان‌های از جمله؛ امیدیه، بهبهان، ماهشهر، خرمشهر و آبادان به پایان رسیده، ضمن اینکه در سایر شهرستان‌ها که زمین برای این کار واگذار شده، عملیات ساخت آغاز شده و امیدواریم بتوانیم به خوبی از زائران پذیرایی کنیم.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول