اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دردسرهای تأمین اجتماعی برای پیمانکاران/ نماینده پیمانکاران سمنان: از استان می‌رویم!

دردسرهای تأمین اجتماعی برای پیمانکاران سبب شده است تا نماینده پیمانکاران سمنان بگوید در صورت ادامه این روند، از استان می‌روند!

دردسرهای تأمین اجتماعی برای پیمانکاران/ نماینده پیمانکاران سمنان: از استان می‌رویم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مشکلات انجمن شرکت‌های ساختمانی، تأسیساتی و راهسازی استان سمنان در حوزه تامین اجتماعی با رعایت ماده 38 و 39 قانون تامین اجتماعی پیش از ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد.

هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار، مدیران اجرایی و اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد.

مظفری، نماینده پیمانکاران سمنان در این نشست گفت: بزرگ‌ترین طبقه اقتصادی، پیمانکاران هستند. پیمانکارها در بخش خصوصی و دولتی گردش مالی 10 هزار میلیاردی دارند و اگر هفت درصد این هزینه سهم سازمان تامین اجتماعی شود، 30 هزار نفر پوشش تامین اجتماعی در این بخش را شامل می‌شود.

وی گفت: مطالبات پیمانکاران از دولت بسیار زیاد است و به عبارت دیگر، باید بگوییم پیمانکاران دچار مشکلات تامین مالی هستند.

این پیمانکار بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی برخلاف ماده 38 و 39 قانون تامین اجتماعی اقدام می‌کند و سریعاً پیمانکاران را بدهکار مشمول ساخته و اجازه صدور لیست بیمه را نمی‌دهد.

نماینده پیمانکاران ادامه داد: با اجرای این روند، بیشتر کارگران پیمانکاران در سازمان تامین اجتماعی زیرپوشش بیمه نیستند. طبق قانون، پیمانکاران باید لیست بیمه را اظهار کنند و اگر اجرائیه‌ای صادر می‌شود، باید برای کارفرما باشد؛ اما در حال حاضر، این اجرائیه برای پیمانکار است.

وی ادامه داد: پیمانکاران پروژه‌های مختلفی دارند؛ اقدام تامین اجتماعی با محوریت وصول مطالبات باعث می‌شود تا باقی پیمان‌ها مسدود شود و به عبارت دیگر، هر پیمانکاری که برای هر پروژه‌ای مفاصاحساب می‌خواهد باید تامین اجتماعی، همان پروژه را ملاک تسویه قرار دهد و به هیچ وجه مفاصاحساب پروژه‌های دیگر را درگیر نکند.

مظفری خاطرنشان کرد: با ادامه این روند، بسیاری از پیمانکاران از استان سمنان به استان‌های دیگر مراجعه کرده و مجموعه‌های بزرگی را اجرا می‌کنند و تنها درخواست پیمانکاران، اجرای درست ماده 38 و 39 قانون تامین است.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول