اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رئیس‌کل دادگستری سمنان: نیازهای قانونی مراجعان به‌موقع بررسی شود

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی ملجأ و پناهگاه امن و امین مردم است و زیبنده نیست نیازهای قانونی مراجعان به‌موقع بررسی نشود.

رئیس‌کل دادگستری سمنان: نیازهای قانونی مراجعان به‌موقع بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در ادامه بازدیدهای دوره‌ای از حوزه‌های قضایی استان سمنان به‌صورت سرزده در حوزه‌های قضایی میامی و بیارجمند حاضر شد و از تمامی شعب و دفاتر آن مراجع قضایی بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید اظهار کرد: در راستای اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی قضایی سال 1401 و به‌منظور نظارت ویژه بر نحوه خدمت‌رسانی به مراجعان، به‌صورت غیررسمی از حوزه‌های قضایی سراسر استان سمنان بازدید انجام می‌شود تا به‌صورت سرزده حُسن اجرای امور و حفظ کرامت مراجعان مشاهده و بررسی شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان به نتایج حاصل از این بازدید اشاره کرد و افزود: پیگیری روند رسیدگی، نظم و دقت در حفظ و نگهداری پرونده‌ها در شعب، انجام به‌موقع دستورات قضایی، بررسی دلایل موجودی شعب و همچنین رسیدگی توأم با سرعت و دقت در پرونده‌های مهم و کثیرالاصحاب مورد تأکید قرار گرفت.

عبداللهی ادامه داد: در گفت‌وگوی چهره به چهره با کارکنان قضایی و اداری آن حوزه‌های قضایی اهتمام جدی به کاهش موجودی شعب، ارتقای کیفیت در خدمت‌رسانی به مردم و اصلاح روابط بین طرفین دعوی با ارجاع پرونده‌ها به شورای حل اختلاف مورد تأکید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: خودداری از دعوت غیرضروری افراد و بهره‌برداری از امکانات و  تجهیزات فناوری اطلاعات در ارتباط آنلاین با اصحاب پرونده به لحاظ رعایت احوال مردم و صرفه‌جویی در هزینه‌های ایاب و ذهاب آنان مورد توصیه بود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: دستگاه قضایی ملجأ و پناهگاه امن و امین مردم است و زیبنده نیست نیازهای قانونی مراجعان به‌موقع و به‌هنگام بررسی نشود.

عبداللهی تصریح کرد: انتظار می‌رود کارکنان قضایی و اداری نیز شنونده مطالب مراجعان باشند و دغدغه‌مندانه مسائل قانونی مراجعان را پیگیری کنند تا اعتماد و رضایت عمومی به دستگاه قضایی بیش از پیش با افزایش همراه باشد.

در این دوره از بازدیدها، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از زحمات قضات و کارمندانی که از حُسن اجرای امور برخوردار بودند، سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول