اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بهترین شیوه برای کنترل ورود و خروج پرسنل؛ و کنترل تردد کارمندان

امروزه با گسترش کسب و کارهای مختلف و استارت آپ های فراوان و به تبع آن به کارگیری پرسنل در این مجموعه ها سنجش و ارزیابی عملکرد پرسنل بیش از پیش اهمیت یافته است.

بهترین شیوه برای کنترل ورود و خروج پرسنل؛ و کنترل تردد کارمندان

این ارزیابی دیگر به روش سنتی و قدیمی ممکن نیست و نیازمند استفاده از تکنولوژی های جدید برای رصد کارمندان و پرسنل در محل کار یا خارج از محل کار است. علاوه بر این با توجه به تنوع مشاغل مختلف که ممکن است حضور کارمندان صرفا در محل کار ممکن نباشد و آنان به صورت دورکاری نیز به کار مشغول انند.

روش های مختلفی برای کنترل تردد پرسنل و حضور و غیاب پرسنل در سازمان ها و شرکت های مختلف وجود دارد که هر کدام متناسب با نوع نیاز کسب و کارهای مختلف می تواند از جانب شرکت ها انتخاب شود و شرکت مهندسی کسرا با بیش از 23 سال سابقه بنا به رسالت خود در ارائه سیستم حضور و غیاب و نرم افزار مدیریت منابع انسانی قادر است با ارائه انواع روش های کنترل ورود و خروج کارکنان در کنار کسب و کارهای مختلف باشد. در ادامه به برخی از این شیوه ها اشاره خواهد شد.

دستگاه کنترل تردد کارتی کسرا

از جمله شایع ترین و قدیمی ترین شیوه های کنترل تردد افراد در سازمان ها استفاده از دستگاه کنترل تردد کارتی یا سیستم حضور و غیاب کارتی است. روش کار این دستگاه ها به این صورت است که کارکنان هنگام ورود و خروج پرسنل به سازمان با استفاده از کارت حضور و غیاب اختصاصی خود اقدام به ثبت تردد کرده و با نزدیک کردن کارت حضور و غیاب خود به دستگاه حضور و غیاب و دستگاه ساعت زنی هویت و زمان تردد خود را در آن ثبت می کنند. استفاده از این نوع سیستم حضور و غیاب به دلیل سادگی کار با آن و همچنین به دلیل سادگی دستگاه و ارزان بودن آن برای سازمان ها امری متداول است. این نوع دستگاه ها حتی می توانند بر روی دیگر دستگاه کنترل تردد و دستگاه اکسس کنترل مثل گیت کنترل تردد و گیت ورود و خروج، دستگاه کنترل امنیت ایکس ری و ... نصب شوند.

با وجود ویژگی های مثبت بسیار دستگاه کنترل تردد کارتی استفاده از این نوع دستگاه حضور و غیاب چالش هایی را نیز به همراه دارد از جمله اینکه استفاده از این شیوه ثبت تردد منوط به در اختیار داشتن همیشگی کارت حضور و غیاب است که این امری نشدنی است و گاها با فراموشی پرسنل در مورد در اختیار داشتن کارت تردد عملا امکان تشخیص هویت فرد ملغی می شود و به تبع آن نمی توان به دقت ورود و خروج پرسنل را مدیریت کرد. چالش دیگر پیش روی استفاده از این شیوه ثبت تردد وجود امکان بالای تقلب در استفاده از کارت حضور و غیاب افراد به جای یکدیگر است. پرسنل ممکن است به جای یکدیگر و برای یکدیگر تردد ثبت کنند و زمان حضور رد کنند در حالی که این امر خلاف قوانین و مقررات است و باید جلوی آن گرفته شود. 

دستگاه کنترل تردد انگشتی کسرا

سیستم حضور و غیاب اثر انگشت یا دستگاه انگشت زنی یا دستگاه کنترل تردد انگشتی دستگاه حضور و غیابی هستند که با استفاده از فناوری شناسایی بافت زنده فرد هویت فرد را تشخیص می دهند. این نوع دستگاه ها هم به نوبه خود در بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد اما در مواردی مثل سازمان ها و شرکت های صنعتی به دلیل آلودگی دست کارکنان یا اینکه ممکن است اثرانگشت افراد آغشته به مواد صنعتی باشد ممکن است خطایی در ثبت اطلاعات ورود و خروج کارکنان روی دهد. علاوه بر این با توجه به شیوع ویروس کرونا و سویه های جدید کرونا مثل کرونای دلتا و... امکان شیوع بیماری و انتقال ویروس از طریق سطوح تماس با استفاده از دستگاه کنترل تردد انگشتی به شدت افزایش می یابد و از این رو استفاده از این نوع دستگاه حضور و غیاب و دستگاه ورود و خروج را برای سازمان های مختلف مشکل می سازد.

دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره کسرا

دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره دستگاهی است که قادر است با استفاده از دوربین های پیشرفته خود که می تواند آناتومی چهره فرد را پایش کند هویت فرد را شناسایی کرده و در نهایت حضور و غیاب فرد را به دقت در سیستم حضور و غیاب ثبت کند. این شیوه کنترل تردد یکی از محبوب ترین شیوه های کنترل ورود و خروج پرسنل محسوب می شود که به دلیل سادگی استفاده از آن در سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بزرگترین مشکل دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره (دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره) این است که ممکن است با وجود بررخی تغییرات جزئی در ظاهر فرد مثل تغییر آرایش بانوان و... این دستگاه الگوی صورت فرد را با الگوی ثبت شده در دستگاه مطابقت نداده و در این صورت نتواند هویت فرد را شناسایی و حضور و غیاب پرسنل را به صورت دقیق مدیریت کند. همچنین امروزه به دلیل شیوع بیماری کوید 19 یا همان بیماری کرونا بسیاری از افراد از ماسک استفاده می کنند یا مثلا در بسیاری از سازمان ها مثل بیمارستان ها و.... استفاده از ماسک برای سلامت پزشکان و پرستاران ضروری است. به همین دلیل امکانی تعبیه شده است که برخی از جدیدترین دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره قابلیت احراز هویت کاربران با ماسک را نیز دارند.

کنترل تردد پرسنل با اپلیکیشن های حضور و غیاب کسرا

امروزه با توجه به رشد فزاینده استفاده از گوشی های هوشمند می توان از چنین امکانی برای حضور و غیاب و کنترل ورود و خروج پرسنل نیز استفاده کرد. GPS تلفن همراه پرسنل می تواند ابزار بسیار مفیدی برای رصد حضور و غیاب کارکنان در موقعیت های مختلف باشد و با جانمایی مکان پرسنل و زمان تردد آن ها تردد پرسنل را رصد کند. این امکان هم در مورد گوشی های اندروید و تحت عنوان اپلیکیشن حضور و غیاب اندورید و هم در مورد گوشی های اپل تحت عنوان اپلیکیشن حضور و غیاب iOS در دسترس عموم قرار دارد.

اپلیکیشن حضور و غیاب کسرا آوید: نرم افزار حضور و غیاب اندروید کسراآوید و همچنین  اپ حضور و غیاب iOS می تواند به عنوان یک نرم افزار حضور و غیاب بدون دستگاه (نرم افزار حضور و غیاب آنلاین) عمل کرده و حضور و غیاب پرسنل را در موقعیت های مختلف و در شرایط کاری مختلف رصد و ثبت کند. چنین امکانی می تواند از هزینه های جاری سازمان ها در مورد خرید دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد کاسته و دقت بالایی را در امر حضور و غیاب پرسنل برای شرکت ها به ارمغان آورد. علاوه بر این پرسنل می توانند حضور و غیاب خود را حتی به صورت آفلاین نیز ثبت کنند (ثبت حضور و غیاب آفلاین)

اپلیکیشن حضور غیاب کسراهمراه: اپلیکیشن حضور وغیاب کسراهمراه کاملا همگام با سامانه حضور و غیاب کسرا بوده و کاربران با استفاده از چنین امکانی می توانند به راحتی و بدون نیاز به نسخه نرم افزار حضور و غیاب تحت وب کسرا اقدام به ثبت مجوز، گزارش گیری و ثبت مرخصی ها، اضافه کاری ها و... کنند. همچنین مدیران می توانند با استفاده از ارسال نوتیفیکیشن به کاربران خود و همچنین صندوق پیام هرمس کسرا برای پرسنل خود پیام فرستاده و آنان را در جریان جدیدترین اخبار و اطلاعات قرار داده و با آنان ارتباط برقرار کنند.

نرم افزار حضور و غیاب آنلاین اتنسی: سامانه آنلاین کنترل تردد اتنسی که مبتنی بر بستر رایانش ابری است و در واقع سیستم حضور و غیاب ابری است راهکار اختصاصی کسرا برای کسب و کارها و استارت آپ های کوچک و متوسط است. این سیستم حضور و غیاب ابری یا اپلیکیشن حضور و غیاب موبایلی می تواند بسیار برای کسب و کارهای مختلف به صرفه باشد چرا که هزینه های مربوط به آن به صورت نفرماه محاسبه می شود و تنها به میزان مصرف کاربران خود قابلیت پرداخت هزینه دارد. همچنین سامانه حضور و غیاب اتنسی امکان ثبت تردد از طریق دستگاه بلوتوث (BLE) را نیز دارد. پرسنل با قرار گرفتن در مجاورت این دستگاه و در فاصله قابل تشخیص دستگاه می توانند حضور و غیاب خود را در سامانه ثبت کنند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلیه نرم افزارهای شرکت مهندسی کسرا و دموی محصولات کسرا با ما در ارتباط باشید. ما در کسرا آماده ارائه خدمت به سازمان شما هستیم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول