اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آموزش و پرورش باشگاه سیاسی عده ای خاص نیست/ قرار نیست همه را درو کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دور نگه داشتن آموزش و پرورش از سیاسی کاری و سیاست زدگی را از مهم ترین برنامه خود اعلام کرد و گفت: نمی گذارم آموزش و پرورش باشگاه سیاسی عده ای خاص شود چون که برای اعتلای اهداف انقلاب اسلامی به آموزش و پرورش آمده‌ام.

آموزش و پرورش باشگاه سیاسی عده ای خاص نیست/ قرار نیست همه را درو کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا صیادی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی سند تحول بنیادین و جهاد تبیین مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و اصحاب رسانه در باشگاه فرهنگیان تبریز اظهار کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر هیچکس پوشیده نیست و همه دولت ها دارای دستگاه تعلیم و تربیت هستند و بر اساس آیین و سنت و سیاست های کشور خودشان اداره می شوند ولی آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی در تلاش  است که دانش آموزان را بر اساس اهداف اسلامی ایرانی رشد دهد.

صیادی افزود: آموزش و پرورش از دوره مکتب خانه ای راه های پر فراز و نشیبی طی کرده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر کمی و کیفی رشد بزرگی صورت گرفته است که یکی از آنها پوشش تحصیلی می باشد‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: توسعه کمی آموزش و پرورش  بعد از انقلاب در راستای عدالت آموزشی بوده که می توان مدعی شد در این حوزه یک شاهکار صورت گرفته است اما هر باغی دارای آسیب هایی نیز می باشد.

وی تاکید کرد : تکریم  معلمان که با همه ی کاستی ها و کمبودها در صحنه تعلیم و تربیت بوده اند جزو اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت استان می باشد چرا که  این عزیزان با همه موانع همواره در صحنه حاضر بوده و برای رشد کیفی آموزش تلاش کرده اند.

صیادی بیان کرد:  برای مدیریت و برنامه ریزی در سیستم تعلیم و تربیت ذهن خلاق و دلسوز نظام و انقلاب لازم است تا با حرکتی انقلابی کشور را از لحاظ علمی سرآمد تر کنیم.

 وی توضیح داد: برای این کار برنامه ریزی و شناسایی نقاط قوت لازم است، شناخت قوت، خمیرمایه برای اهداف متعالی است و در این بین شناخت آسیب ها و فرصت ها امری ضروری است تا آینده خوبی رقم زده شود .

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان یادآور شد: امروز متعالی ترین برنامه در آموزش و پرورش که متاثر از صاحبان قلم و صاحب نظران امر تعلیم و تربیت به صورت  سند قوی، همه وجهی و پیش برنده با پشتیبانی قانونی و اثر گذار تنظیم شده، سند تحول بنیادین بوده و مورد توجه همه دست‌اندرکاران است تا بتوانند مایه سعادت دانش آموزان را رقم بزنند.

وی ادامه داد: تمام فرهنگیان و عوامل اجرایی در مدارس در پی اجرای بند بند این سند هستند و کارگروه های مختلف تشکیل شده و قرارگاه های مختلفی در دست بررسی و ایجاد است.

صیادی ادامه داد: آنچه امروز اولویت های ما است پرداختن به همه سرمایه ها است که مهم ترین آن نیروی انسانی می باشد  و در یک نگاه منصفانه دارای معلمان ارزشمندی است که در هر شرایط آماده خدمت هستند و تسهیل و مانع زدایی برای   این عزیزان ضروری است.

صیادی توضیح داد:  توانمندسازی نیروی انسانی دستگاه تعلیم و تربیت در جهت ارتقا علمی از راه های قانونی از جمله برنامه های مهم مورد تاکید مدیریت آموزش و پرورش استان است.

تجهیز امکانات آموزشی برای سال تحصیلی پیش رو با محوریت مدارس محروم و هنرستان ها 

صیادی از تجهیز امکانات آموزشی برای سال تحصیلی پیش رو با محوریت مدارس محروم و هنرستان ها خبر داد و گفت: حفظ فضاهای فیزیکی، تعمیر و نگه داری، ایجاد مدارس و هنرستان های جدید و فضاهای فیزیکی جدید از دیگر برنامه ها می باشد.

به گفته ی صیادی، یکی از اساسی ترین مسایل آموزش و پرورش ارتباط با اصحاب رسانه جهت تسهیل اطلاع رسانی و خدمات دهی به اولیا و دانش آموزان است و امیدواریم این همکاری و همیاری روشن و برادرانه در تسهیل فرآیند آموزشی نوآموزان و دانش آموزان عزیز ثمربخش  باشد.

وی ادامه داد: شناسایی نقاط قوت و ضعف بر پایداری این رابطه بستگی دارد و با استفاده از داشته ها و تکیه بر ظرفیت های موجود در صدد  کاهش موانع هستیم.

آموزش و پرورش باشگاه سیاسی عده‌ای خاص نیست

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود دور نگه داشتن آموزش و پرورش از سیاسی کاری و سیاست زدگی  را از مهم ترین برنامه خود اعلام کرد و تصریح کرد: نمی گذارم آموزش و پرورش باشگاه سیاسی عده ای خاص شود چون که برای اعتلای اهداف انقلاب اسلامی به آموزش و پرورش آمده‌ام.

صیادی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم و آینده سازان است و نمی گذاریم توسط برخی افراد مصادره شود.

وی ادامه داد: تا آنجای که می توان در برابر اینگونه افراد مقاومت می کنم و اگر زیاد فشار بیاورند از طریق رسانه‌ها این افراد را افشا خواهم کرد.

گزینش نیاز به تحول دارد

صیادی با بیان اینکه مدارس مهم ترین مراکز امر به معروف و نهی ا از منکر است، گفت: گزینش در آموزش و پرورش را را متحول می کنیم و جوان گرایی را بر گزایش بر می گردانیم.

قرار نیست همه را درو کنیم

وی بر تقویت مدارس دولتی تاکید کرد و گفت: بی مهری به مدارس دولتی را پایان می دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده از نیروهای کاردان تصریح کرد: قرار نیست همه را درو کنیم هر کسی کار بلد است از چرخه کار خارج نمی‌کنیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول