اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شرکت کننده بجنوردی در پویش خبر خوب خبرگزاری فارس با موضوع « به احترام درختان» برگزیده شد

محمود ثابتی نژاد به عنوان پیمانکار اجرای پروژه به احترام درختان در روستای بیدک در پویش خبر خوب خبرگزاری فارس در میان برگزیدگان این پویش شد.

شرکت کننده بجنوردی در پویش خبر خوب خبرگزاری فارس با موضوع « به احترام درختان» برگزیده شد

محمود ثابتی نژاد، پیمانکار اجرای پروژه به احترام درختان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: هدف ما از اجرای این طرح و این نوع جدول‌گذاری فقط حفظ منابع طبیعی و آسیب نرسیدن به درخت است.

وی گفت: من در زمینه کارهای عمرانی و‌ اجرای طرح هادی در روستاها شامل جدول‌گذاری و هدایت آب‌های سطحی با بخشداری مرکزی بجنورد فعالیت دارم.

پیمانکار اجرای این پروژه در خصوص اجرای این طرح افزود: در بخشی از اجرای طرح جدول گذاری آب‌های سطحی در روستای بیدک در مسیر اجرای طرح درخت بزرگ چند ساله‌ای وجود داشت که ما برای ادامه جدول گذاری دو راه در پیش داشتیم.

وی ادامه داد: راه اول و ساده‌تر و کم هزینه‌تر این بود که با قطع درخت ادامه جدول گذاری در مسیر اصلی و به شکل مرسوم انجام شود و راه دوم حفظ درخت و انحنا دادن به جدول گذاری از مسیر اصلی بود که البته هزینه بیشتری را نیز در برداشت.

پیمانکار این طرح با اشاره به اینکه مشابه این کار را در چند روستای دیگر نیز انجام داده است، گفت: من خودم دوستدار طبیعت هستم و حفظ درخت و منابع طبیعی از دغدغه‌های من است.

وی افزود: ما برای اینکه به درخت آسیب نرسد راه دوم را برای ادامه جدول گذاری انتخاب کرده‌ایم که البته این راه هزینه بیشتری را در برداشت چرا که باید مصالح و مواد بیشتری مصرف می‌شد.

ثابتی نژاد با تاکید بر اینکه اینگونه پیشنهادها در زمان اجرای طرح مطرح می‌شود، تاکید کرد: برای ما راحت‌تر بود که درخت قطع شود ولی ما این هزینه را فقط جهت حمایت از محیط زیست انجام‌ دادیم.  

وی در خصوص نتیجه اجرای این طرح نیز گفت: این طرح از سمت اهالی روستای بیدک با استقبال خوبی مواجه شده و مردم از قطع نشدن درخت خیلی خوشحال شده و ابراز رضایت کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول