اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

رفع موانع تکمیل راه‌آهن لرستان در هفته جاری/ دولت در ساخت سد معشوره مصمم است

استاندار لرستان گفت:با توجه به اینکه قرارداد پروژه راه‌آهن لرستان مربوط به سال 92 بوده و با یک سری مشکلات اداری مواجه است که طی چند مرحله اصلاح و تصویب شده، طی هفته جاری ابلاغ می شود.

رفع موانع تکمیل راه‌آهن لرستان در هفته جاری/ دولت در ساخت سد معشوره مصمم است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار ظهر امروز در شورای اطلاع‌رسانی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مسوولان و مردم هستند، اظهار کرد: ارتباط خبرنگاران با مسوولان نیازمند ساز و کارهایی است، از طرفی مشکلات و مطالبات اصحاب رسانه باید از طریق مکاتبه سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان با دستگاه‌های اجرایی بررسی و رسیدگی شود و پس از آن رونوشت برای استانداری ارسال شود.

وی با اشاره به مصوبات سفرسال گذشته رئیس جمهور به استان، اظهارکرد: از اسفند ماه سال گذشته تا شهریور ماه که پایان سال مالی تملک دارایی و هزینه کرد اعتبارات عمرانی است یک هزار و ۸۸ میلیارد تومان به طور مستقیم و حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد در اختیار برخی دستگاه‌های تخصص خاص همچون آب منطقه‌ی ،آبفا، مخابرات و نوسازی مدارس جهت تکمیل پروژه‌ها قرار داده شده است.

استاندار لرستان گفت: وقتی صحبت از ایجاد ۵ هزار شغل در استان می‌شود، براساس مدارک و مستندات حقوقی و بیمه افراد مطرح می‌شود، به عنوان مثال نساجی بروجرد در طرح توسعه ۳۵۰ نفر طی سه ماه اخیر مشغول به کار شدند.

زیویار به سیل اخیر در شهرستان الیگودرز نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به گزارش‌هایی که در اختیار مدیریت بحران کشور قرار داده‌ایم، خسارت‌های زیادی به ویژه در حوزه کشاورزی وارد شده است‌.

وی بیان کرد: در چند روز گذشته ۳۰ میلیارد تومان جهت تعمیر و تجهیزات دستگاه‌های آسیب دیده از سیل اختصاص داده شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در قالب بند الف تبصره ۱۸ حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار داده شده است، افزود: دستگاه‌‌های اجرایی را موظف کرده‌ایم که شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که تقاضا برای دریافت تسهیلات بیشتر شود.

زیویار در خصوص سد معشوره و راه آهن دورود – خرم‌آباد – اندیمشک نیز توضیح داد: با توجه به وضعیتی که در ذخیره سازی آب برای لرستان وجود دارد تکمیل سد معشوره ضروری است، تعلل در این رابطه به طور مستقیم توسط رئیس جمهور مورد مواخذه قرار می‌گیرد.

وی تاکیدکرد: وزیر نیرو در ساخت سد معشوره مصمم است و جهت ساخت فراز بند سد که گفته شد تا قبل از بارندگی‌های لرستان ساخته شود ۳۶ قلم تجهیزات در محل سد مستقر شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه احداث راه آهن و سد معشوره بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند، عنوان کرد: اما برای شروع کار بین ۳۰۰ تا هزار میلیارد تومان به این پروژه‌ها اختصاص داده شده است.

زیویار تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی طی یک گزارش چند پروژه را برای تصمیم‌گیری ارائه داده است که راه‌آهن لرستان نیز جزء این پروژه‌ها است، البته با توجه به اینکه قرار داد مربوط به سال ۹۲ بود با یک سری مشکلات اداری مواجه بود که طی چند مرحله اصلاح و تصویب و طی هفته جاری ابلاغ می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول