اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زیرساخت‌های ورزش نابینایان در کردستان فراهم شود/170 نفر بیمه ورزشی رشته‌های نابینایان و کم‌بینایان دارند

رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان کردستان بر فراهم کردن زیرساخت های ورزشی برای نابینایان و کم بینایان استان تاکید کرد.

زیرساخت‌های ورزش نابینایان در کردستان فراهم شود/170 نفر بیمه ورزشی رشته‌های نابینایان و کم‌بینایان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صلاح یوسفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان در سنندج، ضمن تبریک روز خبرنگار به تمام فعالان این عرصه، خواستار تعامل و ارتباط بیشتر رسانه‌های استان با هیات نابینایان شد.

وی رشد و توسعه ورزش نابینان را نیازمند حمایت ورزش و جوانان و همدلی و مشارکت رسانه‌ها با هیات دانست و گفت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نابینایان در عرصه‌های ورزشی باید اطلاع‌رسانی شود.

رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان کردستان با بیان اینکه ورزش سبب پویایی، نشاط و تقویت روحیه وعزت نفس در افراد معلول می‌شود، تصریح کرد: بسترها و زمینه فعالیت و تحرک افراد معلول و نابینا باید در جامعه فراهم شود.

وی تعداد ورزشکاران بیمه شده ورزشی هیات نابینایان را ۱۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: هیات جدید توجه ویژه‌ای به ورزشکاران شهرستانی و روستاهای استان دارد و درصدد است مسیر و شرایط ورزش این افراد را فراهم کند.

وی کمبود منابع مالی را از مشکلات هیات نابینایان استان برشمرد و گفت: به دلیل فراهم نبودن امکانات ورزشی عادلانه برای اقشار نابینا مانند افراد عادی جامعه این قشر از جامعه نیازمند حمایت و عنایت ویژه مسولین هستند.

یوسفی نبود اسپاتسر ورزشی را یکی دیگر از مشکلات هیات عنوان کرد و افزود: رشد و تحول ورزش نیازمند حمایت صنایع و شرکت‌های سرمایه‌گذاری است، در این راستا شرکت نفت قول مساعد داده خانه بدنسازی راه‌اندازی کند.

وی رشته‌های گلبال، شطرنج، فوتسال و والیبال را از رشته‌های هیات نابینایان دانست و گفت: هم اکنون رشته‌های رزمی، فوتسال و والیبال در حال آماده‌سازی است.

رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان کردستان با اشاره به اینکه در دوره قبلی تیم بانوان در هیات تعطیل بوده است افزود: هم اکنون تیم بانوان در رشته‌های مختلف فعال است و بانوان در رشته کوهنوردی فعالند و موفق به پیشرفت‌های چشمگیری شده‌اند.

یوسفی با اشاره به بازسازی مجموعه چند منظوره ورزشی ( جودو، تکواندو، کاراته و آمادگی جسمانی) گفت: تاکنون هفت تیم جهت شرکت در مسابقات روستایی اعزام شده‌اند.

وی کسب سه مدال طلا در مسابقات کشوری شنا در رده سنی نوجوانان را از افتخارات هیات نابینان و کم بینایان استان بیان کرد و از برگزاری مسابقات شطرنج نابینایان در ۲۳ مهر امسال در سنندج خبر داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول