اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خاندوزی: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، دستور کار دولت است

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: طرح حمایت ازشرکت‌های دانش بنیان در دستور کار دولت قرار دارد.

خاندوزی: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، دستور کار دولت  است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احسان خاندوزی بعدازظهر امروز در دیدار با مدیران و فعالان اقتصادی در استان مازندران، اظهار کرد: با توجه به پیگیری مجلس و دولت طرح توسعه مازندران در دست بررسی است.

وی گفت: در مسیر توسعه نیازمند نقشه راه هستیم، استان‌ها مزیت‌ها و اولویت‌های دارند که در تصمیم‌گیری اولویت‌ها مدنظر است.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطر نشان کرد: عدم وجود نقشه راه باعث شده زمینه توسعه را به کندی فراهم می‌کند، در ستاد اقتصادی دولت تا حد ممکن باید هزینه فعالیت اقتصادی را کاهش دهیم و ضریب اطمینان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها را مکلف به کوتاه کردن زملن صدور مجوز کردیم و مجلس در این زمینه اختیارات قانونی خاص داده است.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: مسئله کنترل تورم و همه عناصر مرتبط با آن در دستور کار است، در سیاست پولی و بانکی از طریق کنترل ترازنامه در برنامه داریم.

وی خاطر نشان کرد: دولت موضوع ارز را رها نکرده  در مقایسه نسبت به یورو و دلار تقویت شده و دولت در این زمینه کنترل‌های لازم را انجام داده است.

خاندوزی در ارتباط با اختیار شبکه بانکی در استان، افزود: نسبت منابع و مصارف در استان مناسب است، بنا داریم کمترین پرونده مربوط به تسهیلات و اعتبارات به تهران ارجاع داده شود و بیشتر پرونده‌ها در استان‌ها تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: بهید افزایش وصولی از محل مودیان جدید و فرارهای مالیاتی تامین شود، بار مالی شرکت‌های تولیدی باید کاهش یابد، دولت دارایی‌های راکد را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایده دولت این است که رونق اقتصادی را در کشور مقدم بداند، اگر کشور مبتنی بر رونق اقتصادی مدیریت شود همه از آن منتفع می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه تامین مالی بانک‌ها تا اطلاع ثانوی به عنوان موتور تامین مالی کشور هستند، تلاش کردیم شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول