اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دانش‌آموزان به اردوهای یک روزه تربیتی می‌روند

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اردوهای یک روزه تربیتی برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: با برگزاری این اردوها، نشاط آفرینی و مهارت آموزی نیز افزایش و توسعه می‌یابد.

دانش‌آموزان به اردوهای یک روزه تربیتی می‌روند

عباس مهاجر مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری اردوهای یک روزه با رویکرد برگزاری سفرهای تربیتی در سراسر کشور، اظهار کرد: اردو و بازدیدهای دانش‌آموزی، فرایندی آموزشی، تربیتی و چند رسانه‌ای است که می‌تواند ضمن تأمین اهداف کوتاه مدت آموزشی و تربیتی، زمینه بروز و تحقق اهداف بلند مدت کشور در حوزه گردشگری پایدار، مهارت آموزی و نشاط آفرینی را فراهم کند.

وی افزود: باید بتوان طرحی را در جهت استفاده از فرصت اردوها و بازدیدهای یک روزه مدرسه‌ای اجرا و بهره برداری هوشمندانه کرد که به عنوان راهبردی کلان و مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت و استاد مرتبط با حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی، مهارت آموزی و نشاط آفرینی توسعه یابد تا به امتزاج هوشمندانه اردو و مهارت‌های اجتماعی پایدار منجر شود.

مهاجر اهداف برگزاری اردوهای یک روزه تربیتی را توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی برون مدرسه‌ای دانش‌آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادها و تقویت روحیه نشاط و شادابی در دانش‌آموزان، تلاش برای بهره‌مندی از تمامی فرصت‌های آموزشی و تربیتی مستمر در جاذبه‌های گردشگری بومی و محلی، تعمیق و تحکیم باورهای حفظ میراث فرهنگی در دانش‌آموزان و تلفیق آن با مهارت‌های فردی و اجتماعی، زمینه‌سازی برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی برون مدرسه‌ای در ساحت‌های ششگانه تربیتی در بستر اردوهای یک روزه، افزایش آگاهی‌های عمومی دانش‌آموزان و کسب تجربه و مهارت‌های زندگی در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی با اشاره به روند اجرای این طرح، گفت: این طرح در قالب ساحت‌هایی مانند ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت شناختی و هنری اجرا می‌شود.

وی، شناسایی مکان‌ها و فضاهای متناسب با اهداف اردو، ساحت‌های شش گانه تربیتی و نیاز جامعه هدف (دانش‌آموزان و خانواده) را نیز از جمله موارد در روند اجرایی اردوهای یک روزه تربیتی دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول