اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فارس من| انتقاد از ایجاد رشته دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی

گروهی از مخاطبان با ثبت سوژه‌ای نسبت به ایجاد غیرکارشناسی رشته دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی هشدار دادند.

فارس من| انتقاد از ایجاد رشته دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، گروهی از مخاطبان با ثبت سوژه‌ای نسبت به ایجاد غیرکارشناسی رشته دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی هشدار دادند.

صحبت‌های جسته و گریخته مبنی بر ایجاد رشته دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی بدون انجام کارشناسی‌های لازم، وجود و حضور موثر و تعداد کافی متخصصین آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه در مناطق مختلف محروم کشور، با توجه به مسائل رخ داده در سال‌های گذشته و عدم وجود میل باطنی دستیاران نسبت به سوق داده شدن به سمت فضای احساساتی و اقدامات قبلی و از طرفی توان گروه‌های تخصصی آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه در ارائه خدمات عادلانه و کامل و علمی در سراسر کشور این تصمیمات خلق‌الساعه را به مثابه کاهش طول دوره پزشکی عمومی از ۷ سال به ۴ سال به ضرر طبابت علمی و ضربه‌ای بر سیستم درمان و پاراکلینیک کشور می‌دانیم.

با توجه به سوابق اعتراضات سال ۹۶ دستیاران رشته‌ی «آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه» در جهت حذف آموزش بالینی دوره‌های تکمیلی و وقایع تلخ آن دوران و حل دستوری آن ماجرا توسط وزارت بهداشت دولت قبلی؛ صبر و شکیبایی دستیاران در جهت حل موضوع از مسیر قانونی کمیسیون ملی صلاحیت‌های حرفه‌ای، علی رغم تغییر در آیین‌نامه و حذف آموزش بالینی دوره‌های تکمیلی از حیطه بورد پاتولوژی و عدم نظارت هیئت بورد پاتولوژی به عنوان مرجع بالینی آزمایشگاهیان در آموزش دوره تکمیلی منجر گردید.

فلذا تقاضای وحدت رویه جدی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص تولیت آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های بالینی و تشریحی را داریم. مسلما ایجاد این رشته غیرکارشناسی شده عملا به معنای حذف رشته پاتولوژی از سیستم دستیاری و تخصصی کشور و کوتاه شدن مسیر ۱۴ساله (پزشکی عمومی، طرح و تخصص ۴ ساله) به ۴۵ سال علاوه بر ایجاد جو بسیار ناامید کننده به لحاظ آینده شغلی و اقتصادی و اجتماعی بین دستیاران رشته پاتولوژی، باعث آسیب جدی به سیستم سلامت کشور به لحاظ علمی و کاربردی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول