اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سیل‌بند جنوب کرمان احداث شود/ ۲۰۰ معدن غیرفعال در کرمان وجود دارد

استاندار کرمان گفت: سیل‌بند جنوب کرمان باید احداث شود، زیرا باران به سمت خانه مردم و زمین‌های کشاورزی می‌رود و سیل امسال ۸ هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

سیل‌بند جنوب کرمان احداث شود/ ۲۰۰ معدن غیرفعال در کرمان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی فداکار امشب در شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهوری اظهار داشت: مردم و شخصیت‌های کرمان بزرگترین سرمایه‌های استان هستند.

استاندار کرمان با بیان اینکه ۶۰ درصد معادن کشور در استان کرمان وجود دارد و استان بعدی یزد با اختلاف فاحشی در رتبه دوم قرار دارد، افزود: توسعه نامتوازن در استان کرمان داریم و با وجود اینکه نرخ رشد استان کرمان به غیر سال‌های ۹۷ و ۹۸ همیشه مثبت بوده است، اما شاهد بخش‌های به شدت توسعه یافته و بخش‌های محروم در استان هستیم.

وی خواستار اختیار تبصره ۵ قانون معادن به استان شد و تصریح کرد: شرکت‌های معدنی در استان کمک‌های زیادی می‌کنند اما در ادامه نیز باید به استان کمک کنند.

فداکار با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ معدن غیرفعال در استان داریم که مزایده آنها باید برگزار شود، گفت: جنوب کرمان دست کمی از معادن شمال ندارد اما سربسته مانده است اگر بخواهیم مشکلات جنوب رفع شود باید مشکلات معادن این مناطق برطرف شود.

وی ادامه داد: سیل‌بند جنوب کرمان باید احداث شود زیرا باران به سمت خانه مردم و زمین‌های کشاورزی می‌رود و ۳ هزار میلیارد تومان خسارت سیل در سال‌های اخیر پرداخت شده است و باید این مشکل رفع شود این در حالی‌ست که بخشی از خسارت سیل در استان پرداخت نشده است و سیل امسال هم ۸ هزار میلیارد تومان خسارت زده است.

قدردانی نماینده ولی فقیه از حضور رئیس‌جمهور در نقاط محروم استان کرمان

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان نیز از حضور رئیس جمهور در استان به‌ویژه محروم‌ترین نقاط تشکر کرد و گفت: تعداد قابل توجهی زیرساخت‌های فرهنگی در استان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ۴ هزار مسجد ، ۳ هزار و ۷۰۰ هیات مذهبی، ۱۱۰ تکیه و حسینیه ۸  هزار موقوفه و ۱۲۰ مرکز آموزش عالی و ۴۷ مدرسه علمیه است.

علیدادی‌سلیمانی افزود: مرقد شهید سلیمانی کرمان را تبدیل به پایگاه مقاومت کرده است و مکتب سلیمانی از ۴۰ سال جهاد شهید سلیمانی نیمی از آن در کرمان بوده است.

وی گفت: در استان کرمان ابتکاری به خرج داده شده است و شورای راهبردی شکل گرفته است که امام‌ جمعه، استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی دیگر از مدیران ازجمله مدیرکل اطلاعات، رئیس کل دادگستری و دادستان و ... حضور دارند که دبیرخانه فعال است و مسائل استان را باید شناسایی کند که تاکنون ۳۰ مسئله در ۷ محور شناسایی شده است و به شکل اخلاقی برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم هرچند تکلیف قانونی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: مسجد امام ۹۰۰ سال سابقه دارد و باید برای این مسجد و مصلای کرمان تصمیم‌گیری شود.

خسارت ۳۰۰ میلیاردتومانی سیل به شبکه آب رفسنجان

حجت‌الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار نیز گفت: اشتغال در استان، و انتقال آب معیشت مردم و  ساماندهی اتباع مهم است، ۳۰۰ میلیارد تومان آب رفسنجان از سیل خسارت دیده است که باید از بودجه حوادث غیرمترقبه اختصاص یابد.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز اظهار کرد: آب در کرمان بحث اصلی است و کرمان تشنه است و به ۲ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که نیاز است شرکت‌های استان تامین کنند.

وی عنوان کرد: آب آشامیدنی در برخی روستاهای استان نیست و سازمان برنامه و بودجه باید بودجه لازم را برای این امر تامین کند.

زاهدی بر ساماندهی اتباع بیگانه تاکید کرد و افزود: پتروشیمی فجر کرمان چند سال قبل کلید خورد اما بانک پاسارگارد پروژه را اجرا نکرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اردوگاه و زائرسرای حاج‌قاسم و طرح گلزار بین‌المللی کرمان اجرا شود.

طرح جامع ساماندهی حاشیه‌نشینی برای ۱۰۰ هزار نفر مصوب شود

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از اجرای پروژه انتقال آب به خلیج فارس در ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: اگر امکان جابه‌جایی آب در بخش کشاورزی صورت نگیرد با مشکلاتی مواجه می‌شویم تا آب خوب را برای زمین مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای سرمازدگی هنوز اقدامی انجام‌ نشده است و یک ریال به باغداران استان کرمان پرداخت نشده است، افزود: بخش کشاورزی کرمان و راور دچار چالش جدی است.

پورابراهیمی با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت استان را کشاورزان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: اختیار به استانداران بدهید و حقوق معادن باید به استان برگردد که از ۱۵ درصد فقط دو سه درصد برگشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی در شهر کرمان عنوان کرد: طرح جامع ساماندهی حاشیه‌نشینی برای ۱۰۰ هزار نفر مصوب شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول