اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتهام مجدد بورل: روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر مدعی شد که روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند و گرسنگی در سراسر جهان را تشدید بخشیده است.

اتهام مجدد بورل: روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه بار دیگر روسیه را متهم کرد که از «غذا» به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

وی در پیامی توییتری نوشت: «روسیه از غذا به عنوان سلاح استفاده می‌کند و گرسنگی در سراسر جهان را تشدید می‌کند. به لطف توافق استانبول، اوکراین بار دیگر قادر به انتقال غلات است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «روسیه باید به تعهدات خود احترام بگذارد تا صادرات اوکراین بتواند ادامه یافته و به کسانی که به آن نیاز دارند که اغلب از آفریقا بوده، برسد».

روسیه، اوکراین و سازمان ملل و ترکیه چند روز پیش، توافقنامه ای برای صادرات غلات، مواد غذایی و کود شیمیایی از بنادر اوکراین امضا کردند، یوری واسکوف، معاون وزیر زیرساخت اوکراین گفته است، کی‌اف قصد دارد تا حدود ۳ میلیون تن گندم و سایر محصولات کشاورزی را در هر ماه از طریق بنادر دریای سیاه صادر کند.

روسیه ۲۴ فوریه به دلیل شکست کی‌یف در اجرای توافقات مینسک که برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در داخل کشور اوکراین طراحی شده بود، نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد. این پروتکل ها با میانجیگری آلمان و فرانسه برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضا شد.

در فوریه ۲۰۲۲، کرملین جمهوری‌های دونباس را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول