اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: طراحی خط دوم انتقال آب خلیج فارس انجام شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به انجام مطالعات و طراحی خط دوم انتقال آب خلیج فارس، گفت: مسیر ترازیتی راور به دیهوک در استان مجاور بسیار نگران کننده است این نیازمند دستور رئیس جمهور و وزیر راه است که این مشکلات رفع شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: طراحی خط دوم انتقال آب خلیج فارس انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه شورای اداری راور که با حضور وزیر ارتباطات بعنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در این شهرستان برگزار شد، گفت: موضوع بحث جدی ما تلفن ثابت شهر راور است که وضعیت نامناسبی دارد و قابل قبول نیست و درخواست داریم محدوده‌های شهر راور به صورت ویژه مشکل حل شود.

وی افزود: در خصوص فیبر نوری توافق شده که 600 کیلومتر فیبر نوری در شهرستان انجام شود که ۲۲۰ کیلومتر اجرایی شده و ۳۸۰ کیلومتر هم توافق شده است که جای تشکر دارد اما امیدواریم که ۳۸۰ کیلومتر تا پایان امسال عملیات اجرایی به پایان می رسد.

پورابراهیمی بیان کرد: در بحث آنتن‌دهی تلفن همراه نیز آنتن دهی باید ارتقا یابد در جاده ترانزیتی و جاده‌های فرعی باید این کار در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: یک سری کارهایی که در راور باید انجام شود نیاز به اعتبارات دارد و برخی نیز نیاز به اعتبار ندارد و فقط باید تصمیم گرفته شود که حداقل انتظار مردم از دولت است.

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما موضوع آب است که در بخش شرب و کشاورزی مطرح است، سد قدرونی سال‌هاست در دستور کار قرار دارد و قرار است خطوط انتقال و پایین دست اجرا شود و اگر این کار شود مشکل آب حل می‌شد.

وی به بحث انتقال آب از خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت: موضوع خط انتقال آب دوم خلیج فارس بسیار مهم است، خط اول در سه استان هرمزگان، کرمان و یزد اجرا شده و 30 میلیون مترمکعب الان برای شهرستان کرمان تخصیص گرفتیم اما خط دوم باید از کرمان به سمت خراسان برود؛ پیشنهاد می‌کنیم این خط از مسیر راور عبور کند و طبیعتا یک انشعاب برای صنعت و شرب خواهیم داشت، مطالعات و طراحی این طرح انجام شده است که بسیار مهم است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص سرمازدگی و سیل نیز گفت: خسارت‌های زیادی در این بخش به شهرستان راور وارد شده است، در بحث آب کشاورزی و شرب به ویژه در روستاها به دلیل سیلاب مشکلات بسیار زیاد شده است و قنات‌ها و زیرساخت‌های روستا تحت تاثیر قرار گرفته که باید مشکل رفع شود.

وی با اشاره به خسارت‌های بسیار زیاد به باغ‌های پسته راور ادامه داد: در بحث سرمازدگی چند توافق را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم که این توافقات باید اجرایی شود زیرا خسارت‌ها در این بخش بسیار زیاد و قابل توجه است.

وی با اشاره به ضرورت امهال وام کشاورزان گفت: این کار باید انجام می‌شده اما بخشی نشده است، مصوباتی که بعد از پیگیری‌های تصویب شد باید اجرایی شود، در شهرستان‌های کرمان و راور اتفاقی برای جبران خسارت‌ها انجام نشده و باید تسریع شود.

پورابراهیمی در خصوص بیمه قالیبافان نیز بیان کرد: مطلب بعدی در خصوص بیمه قالیبافان است، شهر راور به شهر قالی مشهور است و چون اینجا هنر مردم قالی بافی است. در بحث بیمه قالیبافان در شهرستان راور تعداد زیادی حذف شده و افزایش بیمه باید مد نظر باشد و دفاتر فروشی برای عرضه مستقیم عرضه فرض راور باید انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: در بحث راه‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد که انشالله اگر چند قطعه‌ای که دو بانده شدن کرمان به راور توافق شده به اتمام برسد، پایان امسال با تخصیص اعتبارات دو بانده شدن را داشته باشیم.

وی بیان کرد: مهمترین از این مسیر، جاده راور دیهوک به سمت خراسان است که 102 کیلومتر حوزه ماست و مابقی در استان همسایه است، این مسیر ترازیتی و مسیر زائران امام رضا(ع) است و وضعیت جاده در استان مجاور بسیار نگران کننده است این نیازمند دستور آقای رئیس جمهور و وزیر راه است که این مشکلات رفع شود.

وی بیان کرد: موضوع بحث بعدی اورژانس است که تقریبا کار آن تمام شده است با وزیر بهداشت صحبت کردیم که بحث تجهیزات قطعی است و زیرساخت‌ها نیز باید انجام شود.

پور ابراهیمی افزود: بحث دیگر که نیاز به پول ندارد بحث معادن است، در بحث معادن با توجه به توافقی که با سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست انجام دادیم قرار است که 95 درصد عرصه شهرستان که در اختیار این دو سازمان است مجوز فعال سازی صادر شود. اگر این مجوزها صادر شود نیاز به هیچگونه اشتغال جدید نداریم مشکل مردم رفع می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول