اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مروری بر خسارت های یک سیل پس از یک سال/ کوره‌ها بیمه نبوده اند

کوره‌های فعال در سه قلعه سرایان، سالانه ۱۰ میلیون آجر تولید می‌کردند که در حال حاضر فعالیت آنان از رونق افتاده و خسارت های ناشی از سیل دی ماه گذشته هنوز بر زمین مانده و 300 نفر از کار بیکار شده اند.

مروری بر خسارت های یک سیل پس از یک سال/ کوره‌ها بیمه نبوده اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دی ماه سال گذشته، سیل به بخش‌هایی از خراسان جنوبی خسارت وارد کرد و سه قلعه سرایان یکی از مناطقی بود که حجم زیادی از این خسارات را متحمل شد و کوره داران این منطقه نیز خسارت زیادی دیدند، اما هنوز برای جبران خسارت آن‌ها اقدام خاصی صورت نگرفته است.

کوره‌های فعال در این منطقه سالانه ۱۰ میلیون آجر تولید می‌کردند و اکنون هم کار آنان از رونق اغتاده و هم خسارت ها بدون جبران مانده است؛ حال آنکه می‌توان با حمایت از کوره داران، مجددا رونق را به این منطقه برگرداند.

بیکاری، رنجی که کوره داران تحمل می کنند

یکی از کوره داران سه قلعه گفت: در اینجا ۵ کوره فعال بوده است که به خاطر سیل ۹۰ درصد این کوره‌ها از بین رفته است و کارگران بیکار شده اند.

وی افزود: در هر کوره ۵۰ تا ۶۰ کارگر کار می‌کرده اند و الان همه این افراد رنج بیکاری را تحمل می‌کنند.

یکی دیگر از کوره داران بیان کرد: بیشتر کار در کوره‌ها در ۶ ماهه اول سال و در فصول گرم انجام می‌شود و با خسارتی که پارسال به کوره‌ها وارد شده، امسال نتوانسته ایم تولید داشته باشیم.

وی عنوان کرد: گویا اعتباراتی به استان آمده است تا جبران خسارت شود و از مسؤولین می‌خواهیم تا کوره داران را هم در یابند و به آن‌ها کمک کنند.

ارائه تسهیلات، راه جبران خسارات

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این باره به خبرنگار فارس گفت: در تیر امسال با مصوبه هیئت وزیران اعتباری در ۲ بخش جهت جبران خسارات سیل به استان داده شد.

وی افزود: یک بخش از این اعتبار به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به امور زیربنایی از جمله راه‌ها و کشاورزی است و بخش دیگر برای جبران خسارات منازل شهری و روستایی است.

عباس زاده با بیان اینکه این اعتبار شامل حال کوره داران نمی‌شود اظهار کرد: طبق قانون این واحد‌ها باید بیمه باشند، اما کوره‌ها بیمه نبوده اند و همین مسئله برای آن‌ها دردسرساز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه‌ای برای حل مشکل این افراد گرفته شده و تصمیم بر آن شده است تا کوره داران مدارک لازم خود را ارائه دهند و جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای جبران خسارات به بانک معرفی شوند.

انتهای پیام/۴۹۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول