اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه همکاری‌های چین و ازبکستان در حوزه‌های تجاری و صنعتی

در نشست مقامات دولتی چین و ازبکستان وضعیت فعلی و دورنمای تعمیق همکاری‌های چند جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

توسعه همکاری‌های چین و ازبکستان در حوزه‌های تجاری و صنعتی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در نشستی به ریاست «جمشید خواجه‌اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی جمهوری ازبکستان وضعیت فعلی و دورنمای تعمیق همکاری‌های چند جانبه با جمهوری خلق چین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست روسای وزارتخانه‌ها و ادارات، انجمن‌های صنعتی، بانک‌های تجاری، مقامات محلی، سفیر ازبکستان در چین حضور داشتند.

در این دیدار، بر اهمیت انجام اقدامات همه جانبه در سطوح بین منطقه‌ای، گسترش همکاری‌ها با انعقاد موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای امیدوارکننده جدید، اجرای پروژه‌های مشترک سودمند و جلب حمایت‌های بلاعوض از سوی شرکای چینی تاکید شد.

طرفین به ویژه در مورد چشم انداز افزایش سرمایه گذاری و انعقاد قراردادهای تجاری در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی و همکاری‌های بین منطقه‌ای، همکاری در زمینه‌های حمل و نقل، انرژی، داروسازی، شیمی و پتروشیمی و همچنین مشارکت در صنعت خودرو، معدن، متالورژی، نوغان‌سازی، کشت پنبه، کشاورزی و مدیریت آب، مراقبت‌های بهداشتی، علم، آموزش و فرهنگ، تولید محصولات نساجی، محصولات چرمی، مصالح ساختمانی و سایر زمینه‌ها گفت و گو کردند.

همچنین در این نشست پیشرفت مقدمات ششمین نشست کمیته بین دولتی همکاری ازبکستان و چین که قرار است در آگوست سال جاری برگزار شود، مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش های روسای 7 کمیسیون فرعی کمیته بین دولتی، وزارتخانه‌ها و ادارات با نگاهی نقادانه مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، دستورات روشنی برای آماده سازی پروژه‌های سرمایه گذاری، اسناد و موافقت نامه‌ها در اسرع وقت و همچنین پیشنهادهای مشخص برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های اولویت دار داده شد.

در پی نتایج این جلسه، در چارچوب موضوعات مطرح شده و وظایف تعیین شده، دستورات تکمیلی به روسای مسئول وزارتخانه‌ها، ادارات و سازمان‌ها داده شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول