اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت اقدام عملی برای احیاء کریدور شمال-جنوب

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را برد، گفت: ما مخالف ایجاد سایر ظرفیت‌ها نیستیم اما وقتی اتصال ایران به ارمنستان، گرجستان و روسیه از طریق مسیر ریلی جلفا فراهم است، چرا از کریدور شمال-جنوب استفاده حداکثری نمی‌شود.

ضرورت  اقدام عملی برای احیاء کریدور شمال-جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید کیانی ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای بین‌دولتی مدیریت حمل‌ونقل کشورهای CIS و رئیس اداره همکاری‌های چندجانبه تجاری، مالی، انرژی و حمل‌ونقل وزارت امور خارجه در راستای احیاء کریدور شمال-جنوب با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را برد، اظهار داشت: ما مخالف ایجاد سایر ظرفیت‌ها نیستیم اما وقتی اتصال ایران به ارمنستان، گرجستان و روسیه از طریق مسیر ریلی جلفا فراهم است، چرا از کریدور شمال-جنوب استفاده حداکثری نمی‌شود.

وی افزود: فعال‌سازی و تکمیل کریدور شمال-جنوب نه مستلزم هزینه‌های زیاد است و نه بهره‌وری از آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد. وزارت امور خارجه با ایفای نقش موثر می‌تواند در احیاء این کریدور پیشگام باشد و قطعاً طرفین مقابل نیز استقبال خواهند کرد و نخجوان نیز از این موضوع منتفع می‌شود.

کیانی با بیان اینکه به تقویت دیپلماسی اقتصادی و ایفای نقش منطقه آزاد ارس به‌عنوان هاب لجستیکی نگاه عملیاتی دارد، تصریح کرد: با دستور اخیر ریاست‌ محترم جمهوری مبنی بر هماهنگی سایر نهادهای منطقه آزاد ارس با این سازمان، بسیاری از ناهماهنگی‌ها رفع و ترانزیت و صادرات مدیریت خواهد شد.‌

 رئیس شورای بین‌دولتی مدیریت حمل و نقل کشورهای CIS و رئیس اداره همکاری‌های چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حمل‌ونقل وزارت امور خارجه با همراهی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز و انبارهای عمومی این منطقه بازدید کردند و مزیت‌های احیای کریدور شمال-جنوب و تاثیر آن در توسعه‌ی تبادلات تجاری و کاهش هزینه‌ها برای آنان تشریح شد‌.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول