اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

5 هزار و 570 تجهیز آزمایشگاهی بازار فناوری‌های زیستی کشور را رونق داد

209 مجموعه آزمایشگاهی، پژوهشی و دانشگاهی به اشتراک گذاشتن تجهیزات کاربردی خود در حوزه زیست‌فناوری به توسعه این صنعت کمک کردند.

5 هزار و 570 تجهیز آزمایشگاهی بازار فناوری‌های زیستی کشور را رونق داد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجهیزات و دستگاه‌هایی که در اختیار متقاضیان و فعالان این حوزه قرار گرفته است تا بتوانند در مسیر توسعه زیست‌فناوری در کشور قدم بردارند و این عرصه کاربردی را هم‌گام با دیگر کشورها رشد دهند. بر همین اساس با همکاری 209 مجموعه در حال حاضر 5 هزار و 570 تجهیز و ادوات آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است.

فناوری‌های زیستی از جمله حوزه‌هایی است که برای توسعه یافتگی خود به بهره گیری از تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی نیاز دارد این عرصه به عنوان یکی از پرکاربردترین و پرمخاطب‌ترین حوزه‌های فناورانه قطعا در مسیر توسعه یافتگی خود به ابزارهای آزمایشگاهی نیاز دارد تا بتواند پژوهشگران و اساتید این حوزه را برای انجام تحقیقات هدفمندشان یاری کند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشتاز و نقطه اتصال مراکز و فعالان حوزه آزمایشگاهی؛ چند سالی است که با دور هم جمع کردن مجموعه‌های فعال حوزه آزمایشگاهی اعم از مراکز پژوهشی، آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها در تلاش است تا پل ارتباطی شود میان دارندگان و متقاضیان این تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی.

 تاکنون هم 1 هزار و 369 مجموعه آزمایشگاهی در کشور به عضویت این شبکه درآمده اند و 26 هزار و 617 ابزار و دستگاه آزمایشگاهی خود را به اشتراک گذاشته اند که 5 هزار و 570 قطعه از این دستگاه‌ها به حوزه فناوری‌های زیستی مربوط می شود.

آزمایشگاه شرکت سلول بافت آزما، آزمایشگاه آنالیز آنتی باکتریال پژوهشکده مهندسی بافت و پزشکی بازساختی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس (شیراز)، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی مواد طبیعی و شیمیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، آزمایشگاه تحقیقات مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دزفول، آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، آزمایشگاه تحقیقاتی زیست فناوری دانشگاه پیام نور کرمانشاه از جمله این مجموعه‌ها هستند. مراکزی که در استان‌ها و مناطق مختلف کشور پراکنده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول