اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان| تجمع ضدآمریکایی صرافان کابل

در ادامه برگزاری تظاهرات‌‌ ضدآمریکایی در افغانستان، صرافان کابل با برگزاری تجمعی حمله اخیر واشنگتن را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت ملی کشورشان خواندند.

افغانستان| تجمع ضدآمریکایی صرافان کابل

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، صرافان سرای شهزاده امروز چهارشنبه (19 مرداد) با تجمع اعتراضی حمله هوایی آمریکا به کابل را محکوم کردند.

اتحادیه صرافان، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و برخی از تاجران امروز در واکنش به حمله هوایی آمریکا در کابل تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

شرکت‌کنندگان این راهپیمایی از کشورهای همسایه خواستند تا به آمریکا اجازه استفاده از حریم این کشورها برای عملیات در افغانستان را ندهند.

افغانستان هفته گذشته به دنبال حمله هوایی آمریکا به کابل شاهد اعتراضات ضدآمریکایی در بخش‌های مختلف این کشور بوده است. 

به گزارش فارس، روز جمعه برخی ولایات افغانستان از جمله کابل، بادغیس، خوست و چندین شهر دیگر شاهد تظاهرات ضدآمریکایی بودند.

معترضان در این راهپیمایی‌ها با حمل پلاکردهایی مانند «جو باید دروغگویی بس است»، «در امور داخلی افغانستان دخالت نکنید» و « آمریکا و درغگو و شرمنده است» شعارهای ضدآمریکایی سر داده و حمله هوایی به کابل را تجاوز به حریم افغانستان عنوان کردند. 

معترضان در پایان راهپیمایی بار دیگر خواستار عدم دخالت آمریکا در افغانستان شدند.

یکشنبه هفته گذشته منابع خبری از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به منزلی مسکونی در کابل خبر دادند.

پس از این حمله، دوشنبه شب (10 مرداد) سخنگوی طالبان تأیید کرد که یک خانه‌ مسکونی اوایل صبح روز یک‌شنبه هفته‌ جاری در شهر کابل هدف حملات هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفته است.

مجاهد افزود که این حمله به هر هدف و بهانه‌ای که انجام شده باشد، از طرف طالبان محکوم است و این گروه آن را خلاف اصول بین‌المللی و سرپیچی از توافق‌نامه‌ دوحه می‌داند.

ساعتی بعد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با برگزاری نشست خبری در کاخ سفید به ارائه توضیحاتی درباره حمله پهپادی این کشور پرداخت و گفت: «أیمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود».

همزمان با اعلام این خبر، طالبان روز پنجشنبه (13 مرداد) در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد که در صورت تکرار چنین حوادثی مسوولیت عواقب آن به عهده واشنگتن خواهد بود.

طالبان در ادامه بار دیگر تاکید کرد که از خاک افغانستان خطری متوجه هیچ کشوری از جمله آمریکا نیست و این گروه خواهان عملی شدن توافقتنامه دوحه می‌باشد و نقض این توافقنامه باید پایان یابد.

این در حالی است که رویترز به نقل از یک مقام طالبان گزارش داد که رهبران ارشد این گروه در حال تحقیق درباره «ادعای» آمریکا در مورد کشته شدن ایمن الظواهری رهبر شبکه القاعده در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در کابل هستند.

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان‌ در دوحه در جمع خبرنگاران گفت که طالبان در حال بررسی «ادعای» ایالات متحده مبنی بر کشته‌شدن ایمن الظواهری در کابل بوده که نشان می‌دهد رهبری این گروه از حضور وی در آن‌جا اطلاعی نداشته است.

انتهای پیام/ ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول