اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نگرانی از روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی/ پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی کمتر از ۱۰ درصد رعایت می شود، گفت: پیش بینی روند افزایشی ابتلا به کرونا را در استان داریم.

نگرانی از  روند افزایشی کرونا  در خراسان جنوبی/ پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی، در گفتگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: موج هفتم کرونا از ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ شروع شد که روند افزایشی موارد مبتلا در هفته اول و دوم مرداد ماه بوده است.

غلامرضا شریف زاده  ادامه داد: خوشبختانه از شنبه هفته جاری روند کاهشی موارد مثبت و موارد بستری را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در هفته دوم مرداد ماه موارد بستری تنفسی ۲۷ درصد، موارد بستری مثبت ۲۵ درصد و موارد بستری در بخش آی سی یو نیز ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی در موارد فوتی هم افزایش هشت درصدی نسبت به هفته اول مرداد ماه داشته‌ایم.

شریف زاده با اشاره به اینکه در هفته جاری دو روز تعطیل بوده و مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعت فعال بوده است، گفت: روند کاهشی کرونا در این هفته به همین علت است و پیش بینی می‌شود دوباره روند افزایشی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۱۰ درصد رعایت شده است، بیان داشت: به لحاظ علمی نقطه اوج پیک هفتم را سپری کرده‌ایم ولی با افزایش تجمعات و رعایت نکردن پروتکل‌ها در روزهای آتی روند افزایشی را خواهیم داشت.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی اضافه کرد :۵۳۲ هزار و ۶۱۷ نفر دوز دوم با پوشش ۸۴.۸ درصد در استان داشته‌اند.

به گفته وی ۲۲۴ هزار و۵۲۱ نفر نیز دوز سوم با پوشش ۴۰.۷ درصدی را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۸۹ نفر دوز چهارم را تزریق کرده‌اند، گفت: این میزان ۱.۸ درصد جامعه هدف را شامل می‌شود.

شریف زاده عنوان کرد: مجموعاً ۱۳۵ هزار و ۵۱۲ دوز واکسن در استان تزریق شده است که پوشش نوبت اول و نوبت دوم ایده آل و قابل قبول بوده است ولی پوشش نوبت سوم و چهارم خیلی پایین است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۳ مرکز جامع سلامت در استان گفت: روزانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ نفر برای واکسیناسیون به این مراکز مراجعه کننده داریم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته قطعاً در کل کشور بعد از موج هفتم در آبان ماه شاهد موج هشتم کرونا هستیم که روند نزولی خواهد داشت.

وی افزود: افرادی که نوبت اول و نوبت دوم را یک واکسن مشابه تزریق کرده‌اند می‌توانند نوبت سوم و چهارم را از واکسن غیرمشابه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسن آسترازنکا که از سبد واکسیناسیون کل کشور حذف شده است، عنوان کرد: سایر واکسن‌ها در استان موجود است.

شریف زاده اظهار داشت: خوشبختانه در کل کشور واکسن‌های متنوع و قابل قبول داریم و ضرورتی بر اینکه یک واکسن خارجی تزریق شود نیست چون واکسن‌های فخرا، سایکوژن و رازی جز واکسن‌هایی هستند که مثل آسترانزنکا هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه در فضای مجازی شایعه شده واکسن‌هایی که در استان است تاریخ مصرف آن گذشته که همچنین موضوعی اصلاً صحت ندارد چون اولین اولویت ما سالم بودن واکسن است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی توصیه کرد: زمان واکسیناسیون به موقع صورت گیرد تا بهترین سیستم ایمنی را در بدن ایجاد کند.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول