اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس احتمال خاموشی در ماه ژانویه را بررسی می‌کند

منابع خبری گزارش داده‌اند انگلیس در حال بررسی طرحی است که ممکن است به خاموشی برق در این کشور برای برخی صنایع و حتی خانوارها در بحبوحه سرمای زمستان منجر شود.

انگلیس احتمال خاموشی در ماه ژانویه را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز سه شنبه گزارش دادند که دولت انگلیس در حال بررسی طرحی است که ممکن است به قطع برق برای صنایع و حتی خانوارها منجر شود.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» مقام‌های نزدیک به دولت انگلیس می‌گویند این کشور ممکن است در بدترین حالت حتی در صورت استفاده از منابع زغال‌سنگ خود برای تأمین یک ششم از اوج مصرف خود با کمبود ظرفیت مواجه شود.

منابع آگاه گفتند که در آن شرایط، کاهش دمای هوا و کاهش واردات برق از نروژ و فرانسه می‌تواند موجب شود که انگلیس به مدت ۴ روز در ماه ژانویه به اقدامات اضطراری برای ذخیره گاز متوسل شود.

«گوردون براون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس  نیز روز دوشنبه سناریوی مشابهی پیش‌بینی کرده و گفته بود که ممکن است مردم انگلیس در ماه اکتبر با شرایط ویژه‌ای مواجه شوند.

براون در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «شکی نیست که اگر اکنون دست به اقدام نزنیم، ماه اکتبر (مهر) مردم بدون غذا و در گرسنگی و سرما خواهند بود.»

نخست‌وزیر پیشین انگلیس  افزود: «اگر خیریه‌ها  سازمان‌ها دست به اقدام فوری بزنند. معتقدم زمان آن رسیده که دولت کاری انجام دهد. خلاء در مرکز قدرت واقعاً باید پایان یابد.»

این سیاست‌مدار سابق انگلیسی افزود، در حال حاضر در شهر زادگاه خود شاهد سطحی از فقر است که هرگز گمان نمی‌کرد دوباره تکرار شود.

از زمان شروع جنگ در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کرده‌اند. مسکو به این کشورها هشدار داده عواقب این تحریم‌ها دامن خود آن‌ها را خواهد گرفت.

«کلاوس مولر» از مقام‌های بخش انرژی آلمان چند روز پیش هشدار داد این کشور بدون گاز روسیه در زمستان دوام نخواهد آورد. وی در ادامه سخنانش گفت: «در حالی که مخازن گاز آلمان تقریبا ۶۵ درصد پر شده و وضعیت در مقایسه با هفته‌های گذشته بهتر است اما هنوز این ذخایر برای عبور از زمستان بدون گاز روسیه ناکافی است.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول