اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش متقاضیان رشته فنی‌حرفه‌ای از سال آینده در شهرستان‌های استان تهران

مدیر کل آموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در نظر داریم در هر شهرستان برای متقاضیان رشته فنی حرفه ای حداقل یک هنرستان بسازیم.

افزایش متقاضیان رشته فنی‌حرفه‌ای از سال آینده در شهرستان‌های استان تهران

مسعود بهرامی‌ مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان های استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برنامه ریزی لازم را در رابطه با ثبت نام دانش آموزان، تقریبا قبل از امتحانات خرداد ماه سال جاری شروع کردیم.

وی در رابطه با انتخاب رشته دانش آموزان در سال جدید گفت: شرایطی را فراهم کردیم که دانش‌آموزان بتوانند بیش از سال گذشته در رشته های فنی‌حرفه ای تحصیل کنند، تکلیف قانونی ما در این رابطه بدین‌گونه است که هر سال حداقل ۵۰ درصد دانش آموزان به‌سمت رشته های فنی حرفه ای بروند، ما در تلاش هستیم با ایجاد شرایط مناسب تعداد این دانش اموزان را به ۴۲ درصد برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: امسال در هر منطقه یک هنرستان جدید تاسیس خواهیم کرد، امکاناتی را فراهم می‌کنیم که دانش آموزان بیش از ورود به رشته های نظری به سمت رشته های فنی سوق داده شوند.

بهرامی با اشاره به افزایش تعداد دانش آموزان پایه اول عنوان کرد: پیش بینی می‌کنیم که حدود ۱۳۰ هزار دانش‌آموزش در پایه اول ثبت نام کنند که در مقایسه با سال گذشته نقریبا افزایش ۲۰ هزار ورودی را شاهد هستیم.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۳۳ هزار دانش آموز اتباع در شهرستان های استان تهران داریم که البته این تعداد با توجه به اتفاقاتی که در دولت افغانستان افتاد پیش بینی می‌شد که حدود ۵۰ هزار دانش اموز تبعه جدید اضافه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در رابطه با ساخت مدرسه برای تحصیل دانش آموزان گفت: پیش بینی‌ می‌کنیم در سال آینده حدود ۱۴۰۰ کلاس درس به مجموعه ما اضافه شود که اداره کل نوسازی و تجهیز کلاس های استان تهران متولی این امر است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول