اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

فارس من| سخنرانان در محرم و صفر با دست پُِر و مطالعه بیشتر منبر بروند

یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس می‌گوید: ایام عزاداری ماه محرم و صفر بهترین زمان برای آموزش مسائل دینی از طریق منبر است. در مجالس عزاداری، جمعیت‌های بسیاری حضور پیدا کنند که آماده شنیدن مطالب و مباحث هستند.

فارس من| سخنرانان در محرم و صفر با دست پُِر و مطالعه بیشتر منبر بروند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه تعاملی «فارس من» سوژه‌ای ثبت کردند، با عنوان «برگزاری منبرهای درس‌آموز در ایام محرم را مطالبه‌گریم» که در توضیح آن آورده بودند: «استفاده از خطبا، وعاظ و روحانیون محترم در فرصت پیش‌روی دو ماهه ایام عزای حسینی در راستای تقویت ابعاد معنوی و ذاتی انسان مبتنی بر مطالعات لازم و وقت گذاشتن برای جمع‌آوری و بیان درست مباحث را مطالبه‌گر هستیم.» این مطالبه از سوی مخاطبان فارس، ۱۳۸ امضا داشته است.

برخی منبرها وقت مستمع را تلف می‌کند

مهدی اکبری سردبیر این سوژه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهارداشت: در ایام عزاداری دهه اول محرم، مسجد محل ما در استان خراسان رضوی با آن که دارای جمعیت خوبی هم بود، منبری و سخنرانی را دعوت کرده بود که صرفاً به بیان مطالب کلی و عمومی می‌پرداخت. مخاطب و مستمع تصورش این بود که در مدت سخنرانی او، وقتش در حال تلف شدن است.

وی افزود: نسبت به عملکرد و مطالب به خود این سخنران، اعتراض داشتیم که باید با مطالعه‌تر روی منبر برود و نسبت به انتخاب موضوعات، نیازسنجی داشته باشد که البته پذیرفت اما نکات و ملاحظاتی را هم داشت.

محرم و صفر بهترین فرصت برای آموزش مسائل دینی از طریق منبر

اکبری با اشاره به اینکه ایام عزاداری ماه محرم و صفر بهترین زمان برای آموزش مسائل دینی از طریق منبر است، گفت: در مجالس عزاداری، جمعیت‌های بسیاری حضور پیدا کنند که آماده شنیدن مطالب و مباحث هستند. در این زمان می‌توان به موضوعاتی مانند امر به معروف و نهی از منکر و آموزش و بیان نکات مختلف پرداخت. بیان مسائل کلی و عمومی، فرصت‌سوزی است.

این مخاطب خبرگزاری فارس گفت: این مطالبه را در سامانه فارس من ثبت کردیم تا این صدا به گوش مسئولان اعزام مبلغ و همچنین خود سخنرانان و واعظان برسد تا دست پُرتر در مجالس عزاداری محرم و صفر حاضر شوند و از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول