اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در 11 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از احتمال جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، خسارت در اثر باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید در 11 استان طی 2 روز آینده به علت رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید خبر داد.

هشدار آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در 11 استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره ‌آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ در 5 روز آینده در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،‌ غرب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان،شمال فارس و برخی نقاط استان مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک داریم که امروز در این مناطق بارش‌ها شدت بیشتری دارند.

وی افزود: در 5 روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک داریم و این شرایط در سه روز آینده در برخی نقاط کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ در سه روز آینده در سواحل خزر، اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک داریم.

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز چهارشنبه 19 مرداد در استان‌های مازندران، گیلان، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات تهران، سمنان و البرز این شرایط پیش‌بینی می‌شود و پنج‌شنبه در ارتفاعات البرزی هم رگبار و رعد و برق داریم.

وی اظهار کرد: روز دوشنبه 17 مرداد ‌در شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی فارس، خراسان شمالی، اردبیل، ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران و گلستان و روز سه‌شنبه 18 مرداد در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، نیمه غربی فارس، ارتفاعات سمنان و شرق و شمال شرق خوزستان، رگبار باران همراه رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این راستا‌ جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی و ‌توصیه‌ می‌شود اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، لایروبی و پاک‌سازی نهرها و کانال‌های انتقال آب، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، عدم محلول‌پاشی و سم‌پاشی، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد و آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران، در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات افزایش باد با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در پایتخت 38 و 28 درجه خواهد بود.

وی افزود:‌ روز آینده اهواز با 49 درجه گرمترین مرکز استان و شهرکرد 15 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول