اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وال‌استریت ژورنال: صنعت هوافضای اروپا از تحریم روسیه می‌ترسد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مدیریت ارشد ایرباس گزارش داد، اگر تحریم‌ها عرضه تیتانیوم تولیدی روسیه را مختل کند، صنعت هوافضای اروپا که برای تامین این فلز به شدت به روسیه وابسته است، در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وال‌استریت ژورنال: صنعت هوافضای اروپا از تحریم روسیه می‌ترسد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از مدیریت ارشد ایرباس گزارش داد، اگر تحریم‌ها عرضه تیتانیوم تولیدی روسیه را مختل کند، صنعت هوافضای اروپا در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

شرکت «وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسم»، شرکت استخراج معادن فلزات روسیه و بزرگ ترین تولیدکننده تیتانیوم در جهان، شریک تجاری اصلی بوئینگ آمریکا و ایرباس اروپا بوده است.

درحالی که بوئینگ خرید تیتانیوم از این شرکت را متوقف کرده است، ایرباس همچنان به خرید از این شرکت از طریق نهادهای تحریم نشده ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند که این شرکت را از طریق لابی کردن از فهرست تحریم‌ها خارج کند.

«کسانی که تحریم می‌کنیم، خودمان هستیم. اگر روس‌ها ارسال به شرکت‌های هوافضا در سراسر جهان را متوقف کنند، این پایان داستان است. بنابراین، این  کار نوعی باخت-باخت است.»

شرکت VSMPO، تقریبا نیمی از تیتانیوم مورد نیاز ایرباس را تامین می کند. این فلز به میزان زیادی در ساخت هواپیما استفاده می‌شود، زیرا سبک و در برابر خوردگی مقاوم است.

پیش از تحریم‌ها، بوئینگ حدود یک سوم تیتانیوم مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کرد. متحدان آمریکا به غیر از ژاپن، فلزی با کیفیت برای ساخت هواپیما تولید نمی‌کنند. وزارت تجارت امریکا بارها وضعیت کنونی را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی توصیف کرده است.

پس از درگیری نظامی روسیه و اوکراین، تولیدکنندگان هواپیما اعلام کردند، به دنبال منابع جایگزین تیتانیوم هستند، اما بنا بر اعلام وال استریت ژورنال، این جایگزینی اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول