اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تجمع در هیروشیما در سالروز لکه ننگ آمریکا؛ نگرانی از نبرد اتمی دیگر

همزمان با هفتاد و هفتمین سالگرد اولین بمباران اتمی در «هیروشیما» در ژاپن، مقاماتی از جمله دبیرکل سازمان ملل نسبت به وقوع مسابقه تسلیحاتی جدید در جهان هشدار دادند.

تجمع در هیروشیما در سالروز لکه ننگ آمریکا؛ نگرانی از نبرد اتمی دیگر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز شنبه همزمان با هفتاد و هفتمین سالگرد اولین بمباران اتمی در «هیروشیما» در ژاپن، زنگ‌ها در این شهر به صدا درآمد و مقاماتی از جمله دبیرکل سازمان ملل نسبت به وقوع مسابقه تسلیحاتی جدید در جهان هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «ماتسویی» شهردار شهر هیروشیما در این مراسم  با انتقاد از دارندگان سلاح اتمی گفت، چرا این کشورها در اجرای  وعده‌های خود تلاش نمی‌کنند؟

ماتسویی افزود: «در سراسر جهان، این تصور که صلح به بازدارندگی اتمب بستگی دارد، شتاب بیشتری می‌گیرد.»

«میخائیل گالوزین» سفیر روسیه در ژاپن نیز با اهدای یادبودی در «پارک صلح» در مرکز هیروشیما مکان برگزاری این مراسم  به خبرنگاران گفت که کشورش هرگز از سلاح اتمی استفاده نخواهد کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از جمله حاضران سرشناس این مراسم بود که  به هزاران نفری که در پارک صلح تجمع کرده بودند، پیوست. این دومین باری است که یک دبیرکل سازمان ملل در مراسم سالانه شرکت می‌کند.

 

در ساعت ۸:۱۵ صبح روز ۶ آگوست ۱۹۴۵، بمب افکن «بی-۲۹» ایالات متحده، بمبی به نام «پسر کوچولو» پرتاب کرد و این  شهر را با جمعیت ۳۵۰۰۰۰ نفری محو کرد. هزاران نفر دیگر بعدها بر اثر جراحات و بیماری‌های مربوط به تشعشعات اتمی جان باختند.

 

دبیر کل سازمان ملل متحد به تازگی به مناسبت آغاز نشست کشورهای عضو «ان‌پی‌تی» (معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای) در «نیویورک» نسبت به وقوع یک نبرد هسته‌ای در جهان هشدار داد.

آنتونیو گوترش  در آغاز نشست کشورهای عضو ان‌پی‌تی هشدار داد که جهان با خطری جنگ هسته‌ای که از زمان اوج جنگ سرد تاکنون دیده نشده، مواجه است و تنها یک اشتباه محاسباتی تا نابودی هسته‌ای فاصله دارد.

گوترش اظهار داشت: «ما تا اینجای کار فوق‌العاده خوش شانس بوده‌ایم. اما شانس یک راهبرد نیست. این سپری برای مقابله با تنش‌های ژئوپلیتیکی که به درگیری هسته‌ای تبدیل می‌شود، نیست.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول