اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم سرقت نفت سوریه؛ انتقال60 تانکر به پایگاه‌های آمریکایی در عراق

خبرگزاری رسمی سوریه از اقدام اشغالگران آمریکایی در انتقال یک کاروان شامل ده‌ها تانکر از نفت مسروقه این کشور به عراق خبر داد.

تداوم سرقت نفت سوریه؛ انتقال60 تانکر به پایگاه‌های آمریکایی در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بار دیگر یک محموله نفتی سوریه از میدان‌های «الجزیره» را به سرقت بردند و از طریق یک کاروان حامل تانکرهای نفتی، این محموله نفتی را از حومه شهر «الحسکه» وارد اراضی عراق کردند.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه محلی از حومه «الیعربیه» اعلام کردند که یک کاروان شامل ۶۰ کامیون و تانکر نفتی و نفربرهای آمریکایی، جمعه شب از حومه الحسکه از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» وارد خاک عراق شد.

نیروهای آمریکایی، سه‌شنبه پیش نیز یک کاروان شامل ۳۱ خودروی نظامی و کامیون و تانکر با نفت مسروقه از سوریه وارد خاک عراق شدند.

 نظامیان اشغالگر آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بر عمده میادین نفتی در استان‌های الحسکه و دیرالزور (موسوم به منطقه الجزیره سوریه) مسلط هستند و اقدام به قاچاق نفت و فروش آن در خارج از سوریه می‌کنند.

بر اساس آمار و ارقام جدید وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ‌آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بارها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول