اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کنترل ترافیک با محصولات دانش‌بنیان‌ در مسیر هوشمند شدن قرار گرفت

3 دانش‌بنیان به حوزه تولید تابلوهای VMS و ترافیکی و سامانه‌های هوشمند اعلام نام ایستگاه‌ها ورود کردند تا فناوری‌های کاربردی آن را بومی‌سازی کنند.

کنترل ترافیک با محصولات دانش‌بنیان‌ در مسیر هوشمند شدن قرار گرفت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ترافیک یکی از معضلات شهری است که روش های مختلفی برای کنترل آن طی شده اما تقریبا همه آنها بی نتیجه بوده و بعضا این ترافیک‌های شهری به دلیل تردد تعداد بالای خودروها، پاسخ گو نبودن ظرفیت شهرها برای این حجم از خودروها، ناهماهنگی‌ها و نبود علایم درست راهنمایی و رانندگی بروز می‌کند.

اما برخی از این چالش ها را می توان با کمک فناوری‌های نوظهور و تولید محصولات فناورانه قابل کنترل و مدیریت است. مثلا تولید برخی تابلوها و علایم راهنمایی منطبق با فناوری و نوآوری یکی از این روش ها است که در ایران با ورود 3 شرکت دانش‌بنیان میسر شده است.

این محصولات با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازار رسیده‌اند. ابزاری که برای کنترل ترافیک و تسهیل ترددهای شهری تولید بومی شده‌اند.

«طراحی سامانه بی‌سیم اطلاع‌رسانی» شرکت امیدان منظومه گسترش اطلاعات یکی از این محصولات است. شرکتی پیشرو در حوزه فناوری‌های نوین که قابلیت تولید محصولات یکپارچه در کلاس جهانی با کیفیت تضمین شده در زمینه‌ شبیه‌سازی و سیستم‌های نمایش را دارد.

متخصصان شرکت امگا با به کارگیری فناوری روز دنیا و ترکیب آن با دانش و توانمندی‌های بومی اقدام به تولید سیستم‌های نوآورانه نمایشی و سامانه‌های شبیه‌سازی در حوزه‌هایی همچون دفاع و امنیت، صنایع تولیدی و توزیعی، حمل‌ونقل و ترافیک، کنترل و مانیتورینگ، تبلیغات و بازاریابی، رسانه و رادیو تلویزیون، معماری و هنر دیجیتال، بازی و سرگرمی، آموزش و پژوهش و غیره کرده‌اند.

«کنترل اتوماسیون ناوگان‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری» هم دیگر محصولی است که در این زمینه به دست فناوران شرکت افزار پرداز توسعه به تولید رسیده است.

دیگر محصول تولیدی در این حوزه را «تابلوهای VMS و ترافیکی و سامانه‌های هوشمند» تشکیل می دهد. شرکت توسعه ارتباطات هوشمند مبتکر شاهرود با اتکا به توان متخصصان داخلی به این حوزه ورود کرده است و نقش تاثیرگذاری در ارتقای فناوری‌های حوزه سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول