اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من| سرنوشت نامعلوم مجتمع پرورش اسب شهرکرد/ وعده‌هایی که آب رفت

شغل اهالی محله غرب شهرکرد دامداری و پرورش اسب است که به علت نداشتن فضای مناسب مجبور به نگهداری احشام در منازل خود هستند، پنج سال پیش مسئولان استانی قول اختصاص زمین ۳۰ هکتاری برای پرورش اسب را به اهالی داده‌اند که تا امروز محقق نشده است.

فارس من| سرنوشت نامعلوم مجتمع پرورش اسب شهرکرد/ وعده‌هایی که آب رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اهالی محله غرب شهرکرد با ثبت سوژه«مشکل زمین دامداران غرب شهرکرد کی حل می‌شود؟» در سامانه فارس من خواستار پیگیری این مطالبه از مسئولان مربوطه شدند. در شرح این سوژه آمده است؛

«شغل اهالی محله غرب شهرکرد دامداری و پرورش اسب است که به علت نداشتن زمین و مجتمع مناسب پرورش اسب و یا دامداری مجبور به نگهداری احشام در منازل خود هستند، پنج سال پیش مسئولان استانی قول زمین ۳۰ هکتاری برای ساخت پرورش اسب را به اهالی داده‌اند که تا به امروز نه تنها به قول خود عمل نکرده‌اند بلکه از مقدار زمین نیز کاسته شده و بعضا با دامداران محل نیز به جرم نگهداری دام در محل مسکونی نیز برخورد می‌کنند. در صورتی که احداث صنعت پرورش اسب یک امتیاز مثبت جهت اشتغالزایی اهالی و درآمد پایدار برای استان محسوب می‌شود. از این رسانه خواستاریم حق این اهالی را از دولت مردمی که شعارش تحقق وعده‌ها است مطالبه کند.»

خبرنگار این رسانه تا حل مشکل این سوژه را از مسئولان پیگیری می‌کند.

در مصاحبه اول به دنبال روشن شدن ماجرای زمین وعده داده شده با حجت‌الاسلام غفار رئیسی امام جماعت محله به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

حجت‌الاسلام غفار رئیسی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ۵ سال پیش استاندار وقت از مهدیه بازدید کرد و برای بهبود اوضاع این منطقه اهالی را به تشکیل شرکت تعاونی تشویق کرد و قول زمین ۳۰ هکتاری برای ساختن مجتمع پرورش اسب در قبال تشکیل شرکت تعاونی داد.

امام جماعت محله غرب شهرکرد افزود: ۱۱ خرداد سال ۹۸ شرکت تعاونی با ۴۶ عضو با محوریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، جهادکشاورزی، استاندار و منابع طبیعی تشکیل شد و در جلسه اول این شرکت مقرر شد منابع طبیعی با همکاری فرمانداری زمینی را به منظور ساماندهی و انتقال احشام موجود در منطقه مهدیه در نظر بگیرند.

تبدیل ۳۰ هکتار زمین به ۷ هکتار

وی ادامه داد: سال ۹۷ زمین مورد نظر در منطقه«قلنگان» جانمایی شد اما بعد از مدتی مساحت زمین طی سه سال به بهانه‌های مختلف به ۲۰ هکتار، ۱۵ هکتار، ۱۱ هکتار، ۸ هکتار و در نهایت به ۷ هکتار کاهش یافت.

رئیسی علت کاهش مساحت زمین را اینگونه توضیح داد: بعد از قولی که به ما دادند مجوز ساخت دامپروری شخصی در همان منطقه نیز صادر شد و از آنجایی که ۲ دامپروری در یک محیط قانونی نیست از زمین ما کم کردند تا فاصله این مجتمع با مجتمع دوم رعایت شود و این در حالی است که پیش از این قول دامپروری به ما داده شده بود.

وی با بیان اینکه در ۱۹ شهریور سال ۹۹ نبود آب را عامل عدم انتقال زمین اعلام کردند، اظهار داشت: مشکل آب مجتمع همچنان به عنوان مشکل اصلی از سمت مسئولان اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: یکم دی‌ماه ۹۹ معاون دادستان کل دستور داد تا تعهدی با سه بند هیچ‌یک از اهالی بعد از تحویل زمین اقدام به فروش مواد مخدر نکنند، همه منازل انشعاب فاضلاب داشته باشند و نظافت کوچه و محل رعایت شود و اگر غیر از این عمل شود خانه‌ها پلمب و دام‌ها را از محل خارج می‌کنند.

امام جماعت محله غرب شهرکرد بیان کرد: همه اهالی این تعهدنامه را امضا کردند و انگشت زدند اما سه روز بعد معاون دادستان همراه با تیمی به محل آمدند و دام‌ها را خارج کردند.

وی افزود: حرف دل ما این است که اگر نمی‌خواهند زمین را به ما بدهند چرا ۵ سال با وعده دروغ اهالی را دل‌خوش کردند؟ خودتان قضاوت کنید چنین رفتاری در منطقه آسیب‌دیده اجتماعی که به سختی اصلاح شده چه تأثیری خواهد داشت؟

دولتمردان چه خدمتی به غرب شهرکرد کرده‌اند؟

رئیسی اظهار داشت: ۱۰ سال است که این افراد ساکن این محل هستند و دامداری شغل پدرانشان است، دولت برای تسهیل زندگی اهالی این منطقه تا کنون چه حرکتی انجام داده است؟ به آنان می‌گویند بزهکاری نکنند اما آیا شغل دیگری برایشان فراهم شده است؟ بیشتر این جوانان کاپ و مدال‌هایی در زمینه پرورش اسب دارند که نشانه کاربلدی آنهاست چرا نباید از این توانایی و استعدادها در راستای پیشرفت استان استفاده کرد؟

امام جماعت محله غرب شهرکرد اظهار داشت: مشکل این مجتمع با دریافت انشعاب از مرکز استان که تنها ۳ کیلومتر از آن فاصله داریم حل می‌شود.

رئیسی افزود: جالب است بدانید که در حال حاضر اسب را از مهدیه ۳۵ میلیون تومان می‌خرند و در فرخشهر واکسی بر بدن اسب می‌زنند و آن را با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان می‌فروشند که اگر این مجتمع ساخته شود و اسب‌ها در یک مکان مشخص جمع شوند قطعاً اوضاع خرید و فروش آن نیز بهتر می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه همه این سال‌ها منتظر روی کار آمدن دولت انقلابی بودیم، افزود: این زمین خواسته مردم نبوده بلکه پیشنهاد دولت بوده و تا کنون از راه درست و قانونی مطالبه‌گری کرده‌ایم و انتظار رفع مشکل از دولت مردمی را داریم.

وی در پایان ادامه داد: از دولت می‌خواهیم فیلتر در نظر بگیرد و همه افراد متقاضی زمین را عادلانه و قانونی از فیلتر بگذراند و به هرکس که صلاحیت دارد زمین بدهد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول