اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ضرورت آشنایی کودکان با جهاد تبیین در هیئات عزاداری

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن بسیاری از دستاوردها و ارزش‌های نظام را تحریف کرده و برای ناامیدی قشر جوان تلاش می‌کند، گفت هیئت‌ها برای آشنایی کودکان و نوجوانان با جهاد تبیین نیازمند گام‌هایی ضروری هستند.

ضرورت آشنایی کودکان با جهاد تبیین در هیئات عزاداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌‌وگو با خبرنگاران از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک سال قبل موضوع جهاد تبیین را مطرح کرده و تاکنون به نکاتی پرداخته‌اند که در این امر بسیار کاربردی است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین قطعی و عینی است، افزود: بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب یعنی بعد از عبور از ۴۰ ساله اول انقلاب ایشان به این مباحث اشاره کردند.

رضایی با بیان اینکه اگر از همان ابتدای انقلاب فعالیت‌های جهاد تبیین، همزمان با فعالیت‌های دیگر شکل می‌گرفت امروز شاهد شک و شبهه در ذهن جوانان نبودیم، ادامه داد: حمله دشمنان به نظام جمهوری اسلامی ایران و از سویی تحریف بسیاری از دستاوردها و ارزش‌های نظام و تلاش‌های همه جانبه دشمنان برای ناامید ساختن قشر جوان سبب شد تا مقام معظم رهبری جلوی این خلأ را در جامعه با تبیین بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه منظور مقام معظم رهبری از تبیین، اسلام ناب است که بخشی از آن مربوط به دستاوردهای انقلاب بوده و ایشان دستور جهاد دادند، تصریح کرد: از آنجایی که مخاطب فرمان جهاد تبیین همه اقشار مردم هستند، پس ما وظیفه داریم تا خود را در جهاد تبیین مسئول بدانیم و همزمان با جهاد، بذر امید را در دل جوانان بکاریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در برخی از جلسات، نهادهای دولتی و میانی مانند صدا و سیما، رسانه‌ها و هیئت‌های مذهبی را نام بردند که در امر جهاد تبیین باید پای کار باشند؛ از طرفی هیئت‌های مذهبی ظرفیت و بستر خوبی برای جهاد تبیین هستند و می‌طلبد مسئولان هیئات و قاریان، مداحان و روحانیون که ارکان هیئت مذهبی هستند در عرصه جهاد تبیین برنامه‌ریزی کنند و در مجالس و محافل مذهبی که یک سرمایه محسوب می‌شود به خصوص در ماه محرم و صفر،  همه جانبه اقدام کنند.

ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی در بدنه هیئت‌ها

رضایی ادامه داد: ضمن اینکه این هیئت‌ها در فضای حقیقی مشغول به انجام فعالیت هستند باید در فضای مجازی هم فعال باشند یعنی هیئت‌های مذهبی که یک رسانه هستند در فضای مجازی هم فعال شده و بتوانند از ظرفیت جوانان هیئتی که سواد رسانه‌ای دارند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از تشکل‌های میانی و تشکلاتی که دارای ظرفیت هستند به خصوص رسانه توقع می‌رود تا با انجام دادن برنامه‌ریزی‌ها در حوزه تدوین جهاد تبیین به مطلوبیت مدنظر برسند، بیان کرد: البته در برخی افراد این حس و ضرورت جهاد ایجاد نشده که جای تأسف دارد اما اگر همه به عنوان یک فریضه به آن نگاه کنیم، می‌توانیم به اهداف جهاد تبیین دست یابیم پس باید با برنامه ریزی و حساب شده به جلو حرکت کرد.

هیئت‌های اندیشه ورز تشکیل شود

رضایی با بیان اینکه لازم است واقعیت‌های انقلاب و اتفاقات پیروزی انقلاب را که تاکنون پنهان مانده بیان کنیم، افزود: لازمه جهاد تبیین در هیئت‌ها، تشکیل هیئت اندیشه‌ورزی است که با برنامه ریزی و ایجاد طرح‌های ناب، برنامه‌ها فقط به جمع هیئت محدود نشود.

وی تصریح کرد: در هیئت‌ها برای آشنایی کودکان با جهاد تبیین گام‌هایی تحت عنوان خیمه کودک و مهد کودک برداشته شده و در این طرح‌ها از افراد متخصص حوزه کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود تا با زبان کودکان سخن بگویند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر این نکته که خیمه کودک در ماه محرم و صفر و مهدکودک نیز در جوار هیئت‌ها تشکیل شده است که برنامه‌های مجزا و برای کودکان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: بسیاری از هیئت‌ها این کار را انجام داده و برخی هنوز اقدامی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجایی که هر هیئتی ظرفیتی دارد تا بتواند طی یک فرایند کار جهاد تبیین را انجام دهد و آن را شروع کند، باید هیئت‌هایی که ظرفیت کاملی ندارند از طریق کمک‌های مردمی خیرین و نهادهای دولتی این اقدامات انجام شده و به نحو مطلوب پایه انجام کار صورت گیرد.

رضایی گفت: اگر هر شخصی خود را ملزم به انجام جهاد تبیین بداند و به عنوان یک شهروند وظیفه خود را در این امر انجام دهد، به اهداف جهاد تبیین دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول