اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

غزه زیر بمباران جنگنده‌های اسرائیلی/ ۱۰ فلسطینی شهید و ۸۰ نفر مجروح شدند

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد شنبه اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این رژیم در حال حمله به اهداف جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

غزه زیر بمباران جنگنده‌های اسرائیلی/ ۱۰ فلسطینی شهید و ۸۰ نفر مجروح شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آغاز عملیات نظامی جدید رژیم موقت صهیونیستی علیه نوار غزه در شامگاه جمعه، رسانه‌های محلی بامداد شنبه نیز از تداوم حملات ددمنشانه به این منطقه خبر می‌دهند.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل بامداد شنبه اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این رژیم در حال حمله به اهداف جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

سخنگوی ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این رژیم در حال حمله به اهداف جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

ساعتی بعد، خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد: «اشغالگران با موشک مسجد ابوحنیفه در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند».

در این گزارش آمده است: «هواپیماهای جنگی اسرائیلی زمین کشاورزی نزدیک مسجد الانصار در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را با دو موشک بمباران کردند».

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز خبر داد: «مجاورت دانشگاه القدس در شمال بیت لاهیا در نوار غزه هدف حمله قرار گرفت. جنگنده‌های رژیم اشغالگر پایگاه فجر متعلق به گروه‌های مقاومت در غرب خان‌یونس را هدف قرار دادند».

منابع فلسطینی نیز می‌گویند یگان‌های ضد هوایی گروه‌های مقاومت در نوار غزه، در حال شلیک به سمت هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی هستند.

 

 

ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز با انتشار تصاویر پهپادی، مدعی شد به چند سایت تسلیحاتی جنبش مقاومت جهاد اسلامی حمله کرده است.

تل‌آویو اما در بیانیه‌ای اعلام کرد از ۱۰۰ فروند راکت و موشک شلیک‌شده توسط جنبش جهاد اسلامی از نوار غزه، فقط حدود ۴۰ فروند توسط سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین رهگیری شدند و مابقی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین برخورد کردند.

از سوی دیگر،  تعداد زیادی از رزمندگان فلسطینی در اردوگاه «جِنین» طی راهپیمایی در کرانه باختری، با شعار «‌‎یا نخالة یا حبیب، إضرب دمر تل أبیب»، از «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش مقاومت جهاد اسلامی خواستند که دستور شلیک موشک به تل‌آویو را صادر کند.

 

 

خبرگزاری شهاب همچنین به نقل از سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی گزارش داد که تاکنون حداقل ۸ شهرک‌نشین صهیونیست با جراحت‌های مختلف به بیمارستان‌های آسوتا و برزیلای منتقل شدند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه به شبکه «الجزیره» گفت: حملات جنایتکارانه رژیم اسرائیل به غزه، ۱۰ شهید و ۷۵ مجروح برجای گذاشته است. تعدادی از مجروحان که اکثر آنها زنان و کودکان هستند در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و حال برخی از آنها وخیم است.

شرکت توزیع برق نوار غزه نیز خبر داد: یکی از خطوط برق تغذیه‌کننده نوار غزه بر اثر حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها آسیب دیده است.

رسانه‌های عبری‌زبان با انتشار این فیلم نوشتند که صدها شهرک‌نشین صهیونیست از ترس موشک‌باران مقاومت، در حال ترک مناطق نزدیک به نوار غزه هستند.

 

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه دور تازه‌ای از حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده و طی آن «تیسیر الجعبری» فرمانده ارشد «سرایا‌ القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نُه نفر دیگر از جمله یک دختربچه پنج ساله را به شهادت رساندند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این حملات، شلیک موشک‌ به شهرک‌های اطراف نوار غزه و فلسطین اشغالی از جمله جنوب تل‌آویو را آغاز کردند. سرایا القدس در این خصوص اعلام کرد که مبارزان فلسطینی بیش از ۱۰۰ موشک به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه و تل‌آویو شلیک کرده‌اند.

کشورها و سازمان‌های مختلف جهانی ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواستار اقدام جامعه بین‌المللی در حمایت از فلسطینی‌ها شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول