اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مردان و زنان شهر هزار سنگر در تشییع شهید کابلی سنگ‌تمام گذاشتند

غروب هفتمین روز محرم در دیار هزارسنگر غوغایی بود، همگان آمدند، پیر، جوان، مرد، زن، کودک و طفل شیرخوار که دل‌شان برای مصیبت اهل‌بیت غرق در اندوه است و برای تشییع پیکر شهید رحیم کابلی سنگ تمام گذاشتند.

مردان و زنان شهر هزار سنگر در تشییع شهید کابلی سنگ‌تمام گذاشتند

خبرگزاری فارس مازندران- قربانعلی مسافر / در هفتمین روز از ماه محرم مردم در دیار هزارسنگر غوغایی بود... .

همگان آمدند، پیر، جوان، مرد، زن، کودک، طفل شیرخوار و آنهایی که دل‌شان برای مصیبت اباعبدالله‌الحسین(ع) غرق در اندوه و ماتم است.

گام‌ها برای عزاداری هفتمین روز محرم استوار بود، محکم و پیوسته تا حسین(ع)، حسین(ع) گویان تابوت مدافع حرم حسین(ع) را به دوش بگیرند و با ناله زینب کبری(س) هم‌ناله شوند.

تابوت فرزند دیار علویان و دلباخته اهل بیت میهمان مردان و زنانی بود که با نام حسین(ع)، ابالفضل(ع) و شهدای صحرای کربلا از پیکر تازه تفحص شده شهید مدافع حرم و گلگلون کفن کربلای خان‌طومان شهید رحیم کابلی به سر و سینه می‌زدند و مرواریدهای اشک بر گونه داشتند.

اجتماع بزرگ و مراسم عزاداری عمومی هفتم محرم آملی‌ها که هر ساله برگزار می‌شود، امسال همزمان شد با تشییع پیکر گلگون‌کفن خان طومان شهید کابلی و گرامیداشت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی.

گرما و شرجی بودن هوا مهم نبود، مهم تشییع پیکر به خاک و خون تپیده مدافع حریم اهل بیت و طی مسیر چند کیلومتری ناحیه مقاومت بسیج آمل تا گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) بود.

پیرمردی گلاب به دست داشت و به نیت پسر شهیدش همیشه در میدان پای برهنه آمد، پیرزنی عکس یادگارش را به دست گرفته بود و به زبان طبری مازندرانی "موری" جانسوز داشت، کودکان و نوجوانان با تکاپوی کودکی و جنب جوش خود در موکب‌ها استکان را از چای و شربت پر می‌کردند تا از مهمانان حسینی میزبانی شایسته داشته باشند، همه آمدند تا سنگ تمام بگذارند و با نام حسین(ع) از مسافر کربلا استقبال کرده و دلدادگی شیدایی خود را به عصرعاشورا گره بزنند.

دلدادگی شهدایی مردم آمل که در تاریخ حماسه ششم بهمن سال 1360 و تقدیم 1341 شهید را در یک نیم‌روز به یادگار دارند و در دفاع از حریم اهل بیت و حرم آل‌الله جوانان خود را رهسپار کردند دیدنی و تماشایی بود، چنان تماشایی و دیدنی که با هیچ قلم و مرکب به رشته تحریر در نمی‌آید و فقط باید با چشم سر و جان توصیف شود.

شهید رحیم کابلی بهشهری نیست، دیگر مازندرانی نیست بلکه به تمام مردم ایران تعلق دارد و شهید فراتر از مرزها آوازه دارد.

آملی‌ها امروز هم همانند دیگر مناسبت‌های تاریخی و دینی گل کاشتند و پای کار آمدند، پای سفره اهل بیت و پای تشییع رزمنده‌ای که خود را سرباز زینب(س) و عاشق حسین(ع) می‌دانست و در عمل به خوبی اثبات کرد.

باید در مسیر شهدا از خداوند بخواهیم ما را در راه ثابت قدم نگهدارد و در روزگاری که دشمنان استکباری و غربی اسلام و مسلمین با انواع فتنه‌های پر زرق و برق به دنبال ایجاد غبار و فتنه‌گری هستند، از شهدا بخواهیم چراغ راه‌مان باشند، ان‌شا‌الله... .

انتهای پیام/۸۶۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول