اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در افغانستان + عکس و فیلم

مردم افغانستان در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به کابل تظاهرات برگزار کرده و علیه آمریکا شعار دادند.

برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در افغانستان + عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مردم افغانستان امروز (جمعه 14 مرداد) در واکنش به حمله هوایی آمریکا به کابل تظاهرات کردند. 

خوست، کابل، بادغیس و لوگر، پکتیا و ننگرهار شهر دیگر افغانستان امروز شاهد تظاهرات ضدآمریکایی بودند.

معترضان در این راهپیمایی با حمل پلاکردهای مانند «جو باید دروغگویی بس است»، «در امور داخلی افغانستان دخالت نکنید» و « آمریکا و درغگو و شرمنده است» شعارهای ضدآمریکایی سر داده و حمله هوایی به کابل را تجاوز به حریم افغانستان عنوان کردند. 

معترضان در پایان راهپیمایی بار دیگر خواستار عدم دخالت آمریکا در افغانستان شدند.

 

 

 

این در حالی است که طالبان در بیانیه‌ای با محکوم کردن دوباره حمله آمریکا به کابل، مدعی شده است که درباره‌ آمدن و سکونت الظواهری در پایتخت افغانستان اطلاع نداشته است.

طالبان در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد که در صورت تکرار چنین حوادثی مسوولیت عواقب آن به عهده واشنگتن خواهد بود.

بر اساس اعلام طالبان، رهبری این گروه به ارگان های اطلاعاتی دستور داده تا در مورد جنبه‌های مختلف رویداد متذکره تحقیقات جدی و همه جانبه صورت گیرد.

طالبان در ادامه بار دیگر تاکید کرد که از خاک افغانستان خطری متوجه هیچ کشوری از جمله آمریکا نیست و این گروه خواهان عملی شدن توافقتنامه دوحه می‌باشد و نقض این توافقنامه باید پایان یابد.

بامداد سه‌شنبه بود که بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال کشته شدن ایمن الظواهری در افغانستان، یک مقام ارشد دولت آمریکا با تایید انجام حمله پهپادی به هدفی در کابل، گفت در این حمله یک عضو ارشد سازمان تروریستی «القاعده» از بین رفت.

ساعتی بعد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با برگزاری نشست خبری در کاخ سفید به ارائه توضیحاتی درباره حمله پهپادی این کشور پرداخت و گفت: «أیمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود».

پیش از این نیز تظاهراتی در شهرهای مختلف افغانستان برای انسداد ذخایر ارزی افغانستان از سوی آمریکا برگزار شده بود.

در ادامه‌ واکنش‌ها به تصمیم آمریکا مبنی بر مصادره‌ بخشی از دارایی بانک مرکزی افغانستان به‌عنوان غرامت برای خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر، شماری از ساکنان شهرهای کابل و جلال‌آباد، ننگرهار دست به اعتراض زده بودند

تظاهرات‌کنندگان همچنین شعار دادند که جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا از دشمنی با مردم افغانستان دست بکشد.

 

 

 

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول