اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی پاسخ می‌دهد:برای سلامت دین چه باید کنیم؟

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: برای حفظ دین باید اولاً آن را از منبع صحیح بگیریم بعد پیامبر(ص) می‌فرماید: برای سلامت دین کوشش کنید. از نظر ایشان خانه خراب، کسی است که دینش خراب باشد.

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی پاسخ می‌دهد:برای سلامت دین چه باید کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی سخنران مذهبی در مراسم عزاداری شب هفتم ماه محرم مسجد حضرت امیر (ع) اظهارداشت: ذوات معصومین(ع) می‌فرماید: مراقب دین باشید که عواملی وجود دارد که می‌خواهد شما را از دین خارج کند. این بیان امام معصوم نشان می‌دهد که عده‌ای دور هم جمع شده‌اند تا با برنامه‌های خاص و متفاوت، جوان، مرد و زن ما را از دین خارج کنند. سال‌های گذشته اعلام کردیم، مهدکودک‌های ما تحت تسلط بهائیت است که وزارت اطلاعات تعدادی از آنان را دستگیر کرد. پروسه توزیع کتاب هم دست آنان است.

در جلسات هیأت، فقط امام حسین را ببینید

وی با اشاره به اینکه محرم و صفر مانع برنامه‌های آنان است، گفت: امیدوارم در این جلسات به سمتی برویم که جزء امام حسین(ع) را نبینیم. مرحوم حجت کسری از پیرغلامان سیدالشهدا در شمیرانات می‌گفت: اگر در مجلس امام حسین چشمت به ایشان بیفتد، هیچ چیز دیگری را نمی‌بینی مانند خورشید که اگر آن را نگاه کنید چیز دیگری نمی‌توانید ببینید.

خانه خراب، کسی است که دینش خراب باشد

علوی تهرانی با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمود اگر به دنبال دین صحیح هستید نزد ماست، تصریح کرد: علم صحیح در خانه امیرالمومنین و اولاد صالح ایشان است. امام باقر(ع) می‌فرماید: به خدا قسم علم یافت نمی‌شود، مگر از آن خاندانی که جبرائیل برآنان نازل می‌شود. برای حفظ دین باید اولاً آن را از منبع صحیح بگیریم بعد پیامبر(ص) می‌فرماید: برای سلامت دین کوشش کنید. از نظر ایشان خانه خراب، کسی است که دینش خراب باشد.

برای سلامت دین چه باید کنیم؟

این سخنرانی مذهبی با طرح این سوال که برای سلامت دین چه باید کنیم؟ گفت: اولاً از خدا بخواهیم و دعا کنیم. در دعا داریم همچنان که عافیت و سلامت جسم را از شما می‌خواهیم، عایفت و سلامت دین را هم می‌خواهیم. در دعای دیگر داریم خدایا گره و مصیبت ما را در دین قرار نده. کار دوم این است که به خاطر سلامت دین باید خداوند را شکر کنیم. سومین کار این است که دین را باید به خدا سپرد.

آیه‌ای که زیاد باید بخوانیم

وی گفت: امیرالمومنین در وصیتنامه خود می‌فرماید: حسن جان دین و دنیا تو را به خدا می‌سپارم. در کتب ادعیه برای سلامت دین دعاهای متفاوتی وجود دارد. یکی از این دعاها در قرآن آمده است: «بنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة انک انت الوهاب؛ پروردگارا! دلهایمان را، بعد از آنکه ما را هدایت کردى، (از راه حق) منحرف مگردان! و از سوى خود، رحمتى بر ما ببخش، زیرا تو بخشنده‏‌اى!» در این آیه می‌خواهیم قلب ما را دچار مریضی نشود. ما براساس روایات ۲۲ بیماری قلبی داریم که مانع هدایت پذیری انسان می‌شود.

عبارتی بعد از نماز که ۷۰ بلا را از انسان دور می‌کند

علوی تهرانی گفت: امام صادق می‌فرماید: اگر این آیه را زیاد بخوانید دین شما سلامت خواهد ماند، هیچ‌کس از انحراف قبل در امان نیست. فردی نزد امام صادق رسید و پرسید شیعیان شما می‌گویند دو نوع ایمان داریم ایمان عاریه‌ای و ایمان ثابت، چه کنم ایمانم ثابت باشد و حضرت فرمودند: این دعا را بعد از نمازت زیاد بخوان. «رَضیتُ بِاللَّهِ رَبّاً، وَبِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وآلِهِ نَبِیّاً ...» که کامل آن در مفاتیح الجنان آمده است. ایشان همچنین فرمودند: بعد از نماز صبح و نماز مغرب ۷ مرتبه بگویید: «بسم الله الرحمن الرحیم لاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم» که ۷۰ بلا از انسان دور باشد و اگر جز انسان‌های شقی باشد او را سعادتمند می‌کنند.

با ورع‌ترین مردم کیست؟

این استاد اخلاق با طرح این سوال که در مقام عمل برای حفط دین چه باید کنیم؟ گفت: امام صادق می‌فرماید: حرمت خدا را نگه دارید و به واسطه ورع ورزیدن دین خود را حفظ کنید. ورع چیست؟ امیرالمومنین می‌فرماید: ورع دوری کردن است. از چه چیزی دور کنیم؟ ایشان می‌فرماید: از حرام و گناه باید دوری کنید. با ورع‌ترین مردم کیست؟ معصومین می‌فرماید: فردی که در موارد شبهه‌ناک توقف کند. یکی از مصادیق آن موسیقی است. اگر بپذیریم حرام نیست صد در صد هم حلال نیست پس این شبهه است باید توقف کنید.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول