اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قیام امام حسین(ع) جهاد تبیین در همه عرصه‌های دین است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: قیام امام حسین(ع) یک جهاد تبیین در همه عرصه‌های دین است، مانند دریایی که آبش تمام نمی‌شود و عمقی به طول تاریخ بشریت دارد، در این راستا مداحان اهل‌ بیت باید نقطه مرکزی این حرکت که جهاد تبیین است را در بیان برنامه‌های خود قرار دهند.

قیام امام حسین(ع) جهاد تبیین در همه عرصه‌های دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا همه جمعیت و لشکر را به تقوای الهی دعوت می‌کند و آن‌ها را از دنیا می‌ترساند؛ درد مهم او در طول تاریخ بی‌تقوایی و واگرایی‌معرفتی بود.

وی افزود: امام حسین(ع) از دادن جوان و شهید شدن اصحاب به درد نیامد و ما در تاریخ کربلا داریم که هر چه به سمت عصر عاشورا می‌رفت و یاران او شهید می‌شدند صورتش شادتر می‌شد ولی آن‌چه امام حسین(ع) را به درد آورد، واگرایی معرفتی و حرام‌خواری بود؛ چیزی که انسان را سقوط می‌دهد حرام‌خواری است.

 امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های خوب امسال برای دهه اول محرم، اجتماع مردم شریف اصفهان در عصر عاشورای حسینی است؛ هر ساله در شهرهای مختلفی مانند زنجان این تجمع پرشور برگزار می‌شد و جای شهر اصفهان که در همه عرصه‌ها پیشرو بوده‌ است در این مراسم خالی بود که امسال با تلاش سازمان تبلیغات اسلامی برای نخستین بار این اجتماع باشکوه حسینی رقم می‌خورد.

محمودی بیان‌کرد: جامعه دینی ما برای مراسمات باشکوه دینی زمینه دارد و مردم ما علاقه‌مند هستند؛ مانند  
تجمع ۳ میلیونی در ولیعصر تهران برای غدیر که مردم به عشق امامت و ولایت خود آن حرکت عظیم را رقم زدند که مورد رضایت رهبر معظم انقلاب هم بود.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) یک جهاد تبیین در همه عرصه‌های دین است، مانند دریایی که آبش تمام نمی‌شود و عمقی به طول تاریخ بشریت دارد؛ در این راستا مداحان اهل‌ بیت باید نقطه مرکزی این حرکت که جهاد تبیین است را در بیان برنامه‌های خود قرار دهند.

 امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تعدادی از ویژگی‌های امام حسین(ع) در مواجهه با واقعه عاشورا یادآور شد: شفافیت و صراحت بیان در مقابل دشمن یکی از ویژگی‌های اخلاقی است؛ امام حسین(ع) در دوران زندگی خود در برابر یزید خیلی شفاف و سریع موضع خود را مطرح کرد که باید از قیام امام حسین(ع) شفافیت را درس بگیریم.

محمودی گفت: امام حسین(ع) بعد از مرگ معاویه و روی کار آمدن یزید فرمودند که من هرگز با چنین فردی بیعت نخواهم کرد و این موضع را با همه فراز و نشیب‌هایی که در تاریخ عاشورا داشت حفظ کرد و حتی لحظه‌ای هم از آن عقب نکشید؛ قیام امام حسین(ع) یک موضع سیاسی به‌روز است که هر روز بار معنایی خود را دارد و باید از آن مخصوصاً در حوزه دیپلماسی و سیاسی درس بگیریم.

وی با بیان اینکه مقاومت نیز از درس‌های بزرگ عاشورا است، ادامه داد: امام خمینی(ره) زمانی که رژیم بعث عراق قصد خارج کردن او را از کشور داشت و هیچ کشوری نمی‌پذیرفت، فرمود اگر هیج کشوری مرا راه ندهد می‌روم در آب‌های آزاد جهان فریادم را علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی و شاه خائن می‌کشم.

 امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به جایگاه و قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه تصریح کرد: باید به خود ببالید چرا که ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف منطقه و مخصوصاً در حوزه نظامی پیشرو است. 
 
محمودی مطرح کرد: پیام‌های عاشورا نشان می‌دهد که یاران امام حسین(ع) چگونه با او همراهی کردند و امروزه ما نیز به همان طور باید پای رهبری و ولایت فقیه خود بایستیم.

وی ادامه داد: انجام واجبات و ترک محرمات برای رسیدن به تقوای الهی نقش مؤثری دارد ولی آن‌چه که در درجه اول برای کسب تقوای الهی عنوان شده، ترک محرمات است‌.

 امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: علما در راه سلوک و رسیدن به تقوا، ترک محرمات را در درجه اول قرار دادند؛ اگرچه واجبات و مستحبات هم اهمیت دارد ولی اولویت با ترک محرمات است که باید توجه کنیم در درجه اول لازم است از چه گناهانی پرهیز کنیم.

محمودی خاطرنشان کرد: محرمات الهی باید ترک شود ولی درجه‌بندی دارد که باید تلاش کنیم محرماتی که خداوند در قرآن با عنوان گناهان کبیره نام برده‌ است را در اولویت پرهیز قرار دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: گناهان کوچک از انسان غیر معصوم و با وجود هوای نفسانی او، سر می‌زند ولی در ترک محرمات الهی و در ابتدای کار باید به گناهان بزرگ توجه کنیم.

انتهای پیام/۳۶۴۹/ح/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول