اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش همکاری‌های متقابل محور دیدار مقامات ازبکستان و شورای همکاری خلیج فارس

سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس در شهر «تاشکند» دیدار و مسایل گسترش همکاری های متقابل را بررسی کردند.

افزایش همکاری‌های متقابل محور دیدار مقامات ازبکستان و شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ولادیمیر ناراف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و «نایف فلاح مبارک الحجراف» دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس در شهر «تاشکند» دیدار و مسایل گسترش همکاری های متقابل را بررسی کردند.

در این دیدار تاکید شد که در سال‌های اخیر همکاری‌های ازبکستان با شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عضو آن به‌طور قابل ملاحظه ای تشدید شده و با محتوای عملی جدید غنی شده است.

طرفین در این دیدار روند اجرای توافقات به دست آمده از جمله در چارچوب توافقنامه امضا شده در سال 2021 میلادی در مورد ساز و کارهای رایزنی های متقابل بین وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان و دبیرخانه کل شورا بررسی شد.

نایف الحجرف اظهار داشت که کشورهای عربی خلیج فارس ازبکستان را به عنوان یک کشور کلیدی در منطقه تلقی می‌کنند و تحولات در حال وقوع در این کشور را بسیار ارزشمند می خوانند.

همچنین بر آمادگی شورا برای اتخاذ اقدامات برای استفاده مؤثرتر از پتانسیل عظیم موجود همکاری‌های متقابل با ازبکستان و توسعه روابط در همه زمینه های مورد علاقه طرفین تاکید شد.

علاوه بر این، طرفین در مورد برنامه مراسم های قریب الوقوع نیز تبادل نظر و برای تمهیدات برگزاری در سال جاری میلادی نخستین نشست گفتگوی راهبردی «آسیای مرکزی و شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس» که برای تقویت روابط بین دو منطقه کمک می‌کند، توجه خاص ارائه کردند.

در این دیدار همچنین مسایل روز بین المللی و منطقه ای از جمله اوضاع افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نتایج نشست بین المللی افغانستان را که اخیرا در «تاشکند» برگزار شد، مثبت ارزیابی کرد. همچنین بر اهمیت کارهای عملی انجام شده توسط طرف ازبک برای ارائه کمک های اجتماعی-اقتصادی و بشردوستانه به این کشور تاکید شد.

بحرین، امارات متحده عربی، کویت، قطر، عمان و عربستان سعودی اعضای شورای همکاری‌های کشورهای عربی خلیج فارس می‌باشند. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول