اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناپایداری در شبکه برق غزه

یک مسئول در سازمان تولید برق غزه اعلام کرد با اقدام رژیم صهیونیستی در بستن گذرگاه‌های غزه و کمبود سوخت نیروگاه تولید برق غزه این منطقه در آستانه خاموشی کامل قرار دارد.

تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناپایداری در شبکه برق غزه

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از فلسطین الیوم، شرکت توزیع برق غزه روز پنجشنبه تاکید کرد که ادامه بسته ماندن گذرگاه کرم ابوسالم و  عدم اجازه ورود به محموله‌های سوخت برای راه اندازی تنها نیروگاه در نوار غزه تاثیر مستقیمی بر ساعت برق این منطقه خواهد داشت.

«محمد ثابت» رئیس روابط عمومی شرکت توزیع برق غزه با اشاره به خطرات و پیامدهای این امر بر جان شهروندان، گفت انتظار می‌رود که به دلیل کمبود سوخت نیروگاه  کار خود را متوقف کند که این اتفاق بسیاری از تاسیسات حیاتی را هم تهدید می‌کند.

وی افزود: که در صورت توقف کار نیروگاه، مقدار زیادی برق از دست می رود و بر برنامه توزیع برق در نوار غزه تأثیر می گذارد.

ثابت با بیان اینکه نوار غزه در حال حاضر هم با کاهش میزان برق مورد نیاز برای تامین نیازهای شهروندان، تاسیسات و امکانات در غزه مواجه است، گفت: توقف کار نیروگاه تولید برق هم تاثیر مضاعفی بر تشدید اوضاع انسانی در این منطقه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه هیچ طرح جایگزینی با توجه به ادامه تعطیلی گذرگاه‌ها برای تامین برق غزه وجود ندارد، گفت: در شرایط بحرانی اولویت با تاسیسات حیاتی است که با جان شهروندان ارتباط ندارد نظیر بیمارستان‌ها و تاسیسات مربوط به تامین آب شهری که در اولویت هستند.

رژیم صهیونیستی امروز برای چهارمین روز متوالی گذرگاه‌های غزه را در سایه تنش تازه این رژیم با مقاومت تعطیل کرده است. این رژیم دوشنبه گذشته شیخ بسام السعدی، از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی را در حمله به شهر جنین در کرانه باختری بازداشت کرده است.

نوار غزه در تابستان به حدود ۵۰۰ مگاوات انرژی در روز نیاز دارد که ۱۲۰ مگاوات از اسرائیل دریافت می کند، در حالی که تنها نیروگاه در نوار غزه ۶۰ مگاوات دیگر را تامین می کند.

بر اساس برنامه‌ای که در حال حاضر در غزه اجرا می شود، تقریباً  شش ساعت برق به خانه‌های شهروندان می‌رسد، در حالی که ساعات قطعی برق بیش از ۱۰ ساعت است.

صبح سه‌شنبه گذشته، رژیم صهیونیستی بدون ارائه دلیلی از بسته شدن ناگهانی گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب نوار غزه خبر داد.

قابل ذکر است که تنها نیروگاه در نوار غزه تنها حدود ۵۰ تا ۶۰ مگاوات برق شرکت توزیع برق را تامین می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول