اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  گزارش ویژه

خط ویژه| مسابقه برای نمک‌پاشی بر زخم مردم و تهیه خوراک برای جریان معاند/ حمله مشترک اصلاح‌طلبان و ارگان سیا علیه کارنامه رئیسی

برخی از رسانه‌های منتسب به جریان اصلاحات، هر بار که حادثه‌ای تلخ رخ می‌دهد، با نمک‌پاشیدن بر زخم مردم، خوراک رسانه‌های معاند در عملیات روانی علیه ملت ایران را تهیه می‌کنند.

خط ویژه| مسابقه برای نمک‌پاشی بر زخم مردم و تهیه خوراک برای جریان معاند/ حمله مشترک اصلاح‌طلبان و ارگان سیا علیه کارنامه رئیسی

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

حمله مشترک اصلاح‌طلبان و ارگان سیا علیه کارنامه رئیسی

این روزها و در آستانه یکسالگی دولت رئیسی، برخی رسانه‌های اصلاح طلب همصدا با بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و رادیو فردا (ارگان رسانه‌ای سازمان جاسوسی آمریکا) و دیگر رسانه‌های معاند به صورت هماهنگ، کارنامه دولت را مورد هجمه قرار داده‌اند.

این دو طیف در هجمه رسانه‌ای علیه کارنامه یکساله دولت سیزدهم، چند دستورالعمل را به صورت مشترک در پی گرفتند. مهم‌ترین دستورالعمل، سانسور میراث دولت روحانی است. اصلاح‌طلبان در دولت روحانی حداقل تا 4 سال از آواربرداری سخن می‌گفتند و البته این ادعا تا ماههای پایانی دولت دوم روحانی هم ادامه داشت.

 

دومین دستورالعمل مشترک این دو طیف، سانسور تبعات جنگ اوکراین است. در حال حاضر رسانه‌های معاند و برخی رسانه‌های اصلاح طلب در داخل از یکسو نقش آمریکا و اروپا در به راه افتادن جنگ اوکراین را سانسور و از سوی دیگر تدبیر دولت سیزدهم در مواجهه هوشمندانه با تبعات اقتصادی جنگ اوکراین- از جمله مسئله غلات و دانه‌های روغنی و...- را نیز سانسور می‌کنند. این در حالی است که همین طیف با هجمه به روسیه به عنوان تنها مقصر جنگ اوکراین، تمام مشکلات فعلی اقتصادی در انگلیس و آلمان و فرانسه و آمریکا ا به گردن جنگ اوکراین می‌اندازند.

 

سومین دستورالعمل این طیف، القای این مسئله است که در یکسال اخیر صرفاً اوضاع در همه امور بدتر شده و هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده و اگر هم اتفاق مثبتی به وقوع پیوسته نتیجه عملکرد خوب دولت قبل است.

هدف اصلی از این فضاسازی رسانه‌ای، ناامیدکردن مردم و القای بن بست در بهبود اوضاع کشور است. در این میان حساب بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو فردا و دیگر رسانه‌های وابسته به سیا و موساد و ام آی سیکس کاملاً مشخص است؛ اما سؤال اینجاست که چرا برخی رسانه‌ها در داخل که از بودجه بیت المال ارتزاق می‌کنند، اینچنین با بلندگوهای دشمن همصدا و همراه هستند؟!

مسابقه برای نمک‌پاشی بر زخم مردم و تهیه خوراک برای جریان معاند

متأسفانه برخی از رسانه‌های منتسب به جریان اصلاحات، هر بار که حادثه‌ای تلخ رخ می‌دهد، با نمک‌پاشیدن بر زخم مردم، خوراک موردنظر رسانه‌های معاند در عملیات روانی علیه ملت ایران را تهیه می‌کنند.

این طیف با اینکار امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده و به نوعی- عمداً یا سهواً- در نقش رسانه نیابتی، اهداف شوم دشمن را به مرحله اجرا می‌رساند.

برای نمونه، روزنامه شرق ابتدا عکس اصلی صفحه اول را به گزارش میدانی از سیل در امامزاده داوود اختصاص داده و مدعی می‌شود که بوی تعفن در آنجا همه فضا را در برگرفته و 200 جنازه زیر آوار است. در ادامه، رسانه‌های معاند با ذوق زدگی و با آب و تاب به بازنشر این گزارش سیاه اقدام کرده و بر درد مردم، هلهله و پایکوبی می‌کنند.

 

وقتی خبر در سطحی وسیع منتشر شد و ماهیگیری سیاسی رسانه‌های ضدایرانی پایان یافت، تازه روزنامه مذکور یادش می افتد که آمار را 10 برابر بیشتر اعلام کرده و صرفاً با این توجیه که غلط املایی رخ داده و 20 کشته زیر آوار را 200 کشته اعلام کردیم، سر و ته قضیه را جمع کرده و به قول معروف، ماجرا را ماست مالی می‌کند.

و اما روز بعد روزنامه اعتماد- از دیگر رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح طلب- دقیقاً با همان دست فرمان مدنظر رسانه‌های معاند به انتشار گزارشی میدانی از تبعات سیل اقدام کرده و این تیتر را در صفحه اول منتشر می‌کند که «از اجساد برخی مفقودان فقط دست و پای آنها پیدا شده است». و مجدداً خوراک جدید در اختیار رسانه‌های معاند قرار می‌گیرد!

 

یک سؤال؛ چرا برخی خبرنگاران و رسانه‌های اصلاح طلب در نقش «همکار داخلی» به تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدایرانی اقدام می‌کنند؟!

استقبال رسانه حامی منافقین از موضعگیری روزنامه جمهوری اسلامی

ایران اینترنشنال، رسانه ضدایرانی که با پخش زنده میتینگ گروهک تروریستی منافقین، بیش از پیش نقاب از چهره انداخت، امروز برای چندمین بار از موضعگیری روزنامه جمهوری اسلامی استقبال کرد.

 

این رسانه سعودی-انگلیسی در مطلبی نوشت: «روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه چین از سفر نانسی پلوسی به تایوان عصبانی است ولی خود را کنترل خواهد کرد اما سخنگوی وزارت خارجه ایران با شتاب در این مورد موضعگیری می‌کند، خطاب به وزارت خارجه نوشت: گندم خود را بسابید، از منازعات لفظی چین و آمریکا چیزی گیرتان نمی‌آید.»

چرا اصرار دارید توصیه مقام اسرائیلی را اجرا کنید؟!

روزنامه هم میهن- ارگان رسانه‌ای نزدیک به حزب کارگزاران- در مطلبی با عنوان «ایران آماده است» نوشت: «یکی از محورهای اصلی حملات پیاپی از جانب نواصولگرایان به روحانی و ظریف، توافق برجام بود...جالب‌تر اینکه از بس علیه برجام حمله ور شدند به این باور رسیدند که برجام "بدِ مطلق" است و اگر آنان در مصدر امور قرار بگیرند، یا توافقی بسیار بهتر از برجام را به طرف آمریکایی تحمیل می‌کنند یا بدون برجام کشور را به بهترین شکل اداره خواهند کرد.»

 

در ادامه این مطلب آمده است: «دولت اکنون متوجه شده است که رشد سرمایه گذاری، تقویت سیاست خارجی و کنترل تورم مستلزم توافق برجام است. از این رو آمادگی دولت ایران برای رسیدن به توافق قطعی است.»

مقام‌های ارشد دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون به دفعات اعلام کرده‌اند که امور کشور و به خصوص اقتصاد و معیشت مردم را به برجام گره نمی‌زنند. اقداماتی از جمله واکسیناسیون کرونا، سوآپ گازی با ترکمنستان و آذربایجان، شانگهای، اصلاح یارانه‌ها و...نشان داد که دولت در اجرای این رویکرد مصمم است و توانسته نتایج خوبی در این خصوص کسب کند.

با اینحال رسانه‌های جریان اصلاح طلب اصرار دارند که همچنان پروژه خسارت بار و ضدایرانی «شرطی سازی اقتصاد» را زنده نگه داشته و برجام را تنها راه برون رفت از مشکلات معرفی کنند.

این خط رسانه‌ای دقیقاً همراستا با توصیه چندی پیش یکی از افسران موساد به خبرنگاران غربی درباره پرونده برجام است. در این توصیه نامه تاکید شده بود که باید به گونه‌ای درباره برجام فضاسازی کرد که افکارعمومی در ایران به این نتیجه برسد که حل مشکلات اقتصادی فقط و فقط در گروی احیای برجام است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول