اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان با خرید 173 اتوبوس جدید و 100 میدل‌باس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: اسفند سال گذشته قراردادی با کمک دولت منعقد شد که در آن ۱۷۳ اتوبوس پیش خرید شده و همچنین قرارداد ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس در انتظار است که ۵۰ دستگاه از آن تا پیش از مهرماه به ناوگان افزوده خواهد شد.

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان با خرید 173 اتوبوس جدید و 100 میدل‌باس

حسین حق‌شناس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در دوران کرونا، مردم کم‌تر از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردند و به همین علت ناوگان حمل و نقل عمومی افت کرده بود، اظهار داشت: بر این اساس، اولین اولویت شهرداری اصفهان افزایش تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی برای خدمت‌دهی بیش‌تر به شهروندان بود و در این راستا خرید و بازسازی اتوبوس‌ و میدل باس در اولویت قرار گرفت که در حال حاضر خرید اتوبوس‌ها انجام شده و امسال به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه دیگر شهرداری، مباحث نرم‌افزاری است که در قالب موضوع حمل و نقل هوشمند در شهر پیاده‌سازی خواهد شد، توضیح داد: پروژه‌ای که در حال حاضر در حال بهره‌برداری است، سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس است که شهروندان می‌توانند با نرم‌افزار مربوطه به‌صورت بر خط مطلع شوند که اتوبوس تا چند دقیقه دیگر به ایستگاه می‌رسد و از زمان انتظار خود استفاده مفید کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه همچنین در برخی از ایستگاه‌های شهر هم مانیتورهایی پیش‌بینی شده که زمان رسیدن اتوبوس را اطلاع می‌دهد، یادآور شد: در حال حاضر نرم‌افزار طرح هوشمندسازی آماده و مانیتورها نیز در حال نصب است و امیدواریم تا پیش از پایان مرداد به بهره‌برداری برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه از دیگر برنامه‌ها، پیش‌بینی ناوگان تاکسی‌رانی مناسب برای سرویس مدارس است که آماده‌سازی آن برای مهرماه در حال انجام می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا پیش‌نیازهای ترافیکی، خط‌کشی و نیازهای معابر برای قبل از مهرماه پیش‌بینی شده است.

وی پیرامون اقدامات انجام شده در زمینه مترو توضیح داد: خط شماره یک مترو از پایانه قدس تا صفه در حال بهره‌برداری است و برنامه‌هایی برای آن از پایانه قدس تا دانشگاه صنعتی پیش‌بینی شده است و از سمت دیگر نیز به سپاهان‌شهر، شاهین‌شهر و بهارستان متصل خواهد شد.

حق‌شناس ادامه داد: خط دو مترو نیز از زینبیه تا میدان امام‌ حسین(ع)، کهندژ و خمینی‌شهر در دست ساخت است و پیمانکاران در حال انجام پروژه‌های عمرانی هستند؛ همچنین برای تجهیزات نیز با تصویب شورای اقتصاد و مشارکت شرکت مبنا قرارداد بسته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان پیرامون اصلاح نقاط حادثه‌خیز اصفهان، با یادآوری اینکه در سال ۱۳۹۸، ۶۵ نقطه حادثه‌خیز در اصفهان وجود داشت که در سال گذشته ۴۰ حدود  نقطه آن برطرف شد و به ۲۶ نقطه رسید، تصریح کرد: امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اعتبارات عمرانی، اصلاح هندسی و مباحث ایمن‌سازی ۱۲ نقطه با پروژه‌های عمرانی برطرف خواهد شد و در این راستا برنامه‌های روشن‌سازی و آشکارسازی گذرگاه‌های عابرپیاده، ایمن‌سازی معابر و مباحث نرم‌افزاری برای سامانه پایش و رصد تصادفات از اولویت‌ها و برنامه‌های شهر اصفهان است.

وی در پایان پیرامون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: در این باره اسفند سال گذشته قراردادی با کمک دولت منعقد شد که در آن ۱۷۳ اتوبوس پیش خرید شده و همچنین قرارداد ۱۰۰ دستگاه میدل باس در انتظار است که ۵۰ دستگاه از آن تا پیش از مهرماه به ناوگان افزوده خواهد شد، قرارداد دیگری با شرکت‌هایی که تولید اتوبوس را در دست دارند در حال انجام است تا اتوبوس‌های مورد نیاز به ناوگان اضافه شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول