اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رئیس سازمان تعزیرات: شاهد ثبات قیمت خیلی از کالاها هستیم/ سازمان تعزیرات در گذشته منفعل بود

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بازدارنده نبودن مجازات ها از دیگر چالش های تعزیرات در گذشته بود که با مصوبه سران قوا و حمایت ویژه رئیس جمهور با افزایش اختیارات تعزیرات این چالش رفع شد.

رئیس سازمان تعزیرات: شاهد ثبات قیمت خیلی از کالاها هستیم/ سازمان تعزیرات در گذشته  منفعل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد اصانلو پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همواره در موضوع تنظیم بازار چالش جدی وجود داشته چرا که کارهای اساسی با رویکرد کلان صورت نگرفته بود.

وی افزود: امکان رهگیری گزارشات مردمی در گذشته پس از تماس با سامانه ۱۳۵ نبود و تماس ها فقط به بازرسی سازمان صنعت ارجاع می شد اما در حال حاضر سامانه ۱۳۵ به مرجع ثبت شکایت الکترونیکی تبدیل شده و بعد از ثبت شکایات و بارگذاری مستندات، موارد به شعبات رسیدگی ارجاع و پس از صدور رای به شاکی ابلاغ می شود.

اصانلو خاطر نشان کرد:« تعزیرات» حامی تولیدکنندگان و اصناف منصف است‌ و حمایت از تولید از رویکردهای مهم ما به شمار می رود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: تاکنون مردم احساس و ادراکی از تنظیم بازار نداشته اند که این نگاه معلول این رویکرد بود که بازار باید خود را کنترل کند، البته این نگاه در شرایط اقتصادی فعلی ما قابل پذیرش نیست.

وی عنوان کرد: عزم دولت در زمینه مبارزه با فساد و رانت جدی است از این رو نهادها و دستگاه هایی که وظیفه نظارت بر بازار را دارند باید رویکرد خود را با هدف پیشبرد اهداف دولت در حوزه تنظیم بازار تغییر دهند.

اصانلو یاد آور شد: همه کالاهای تولیدی مشمول نظارت هستند و تمام کالاها و خدمات مشمول نظارت از حیث قیمت گذاری هستند.

وی اضافه کرد: فرایند نظارت بر اجرای صحیح ضوابط قیمت گذاری در کشورمان نقص داشته از این رو سبب شده تا برخی واحدهای تولیدی به بهانه های مختلف کالاها را هرطور که دوست دارند، قیمت گذاری کنند.

اصانلو ادامه داد: برای جلوگیری از تخلفات قیمت گذاری و افزایش نامتعارف نرخ کالا و خدمات از سوی واحدهای تولیدی، در ستاد تنظیم بازار مصوب شد که تولیدکنندگان قیمت گذاری را همچنان انجام دهند اما ضوابط تعیین شده را رعایت کنند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این مصوبه موجب شد تا اخیرا ثبات قیمتی را در خیلی از کالاها شاهد باشیم اما تداوم این وضعیت نیازمند یک کارویژه در حوزه نظارت بر اجرای ضوابط قیمت گذاری با همکاری سازمان حمایت است.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی در ادوار گذشته  منفعل بوده که نتیجه آن ۲۱۰ شهری بود که تشکیلات تعزیرات نداشته اند.

اصانلو افزود: منابع انسانی و تشکیلاتی این سازمان در فقر شدیدی قرار داشت و در این دولت تلاش ویژه داشته ایم تا این چالش ها را مرتفع کنیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: بازدارنده نبودن مجازات ها از دیگر چالش های تعزیرات در گذشته بود که با مصوبه سران قوا و حمایت ویژه رئیس جمهور با افزایش اختیارات تعزیرات این چالش رفع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول