اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکرات نمایندگان مجلس/ تاکید بر ضرورت ورود خانه ملت به استنکاف کانون وکلا از اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تذکری با انتقاد از استنکاف کانون وکلا از اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار گفت: بر اساس این قانون نمره تراز ملاک قرار گرفته اما کانون وکلا از اجرای این مهم استنکاف کرده است.

تذکرات نمایندگان مجلس/ تاکید بر ضرورت ورود خانه ملت به استنکاف کانون وکلا از اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه 12 مرداد) به ایراد تذکرهای شفاهی خود پرداختند که در ادامه به مهم‌ترین مسائل مورد اشاره توسط آنها پرداخته ایم.

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در تذکری با انتقاد از استنکاف کانون وکلا از اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: بر اساس این قانون نمره تراز ملاک قرار گرفته اما کانون وکلا از اجرای این مهم استنکاف کرده است.

وی ادامه داد: جمع زیادی از فارغ التحصیلان رشته حقوق منتظر اجرای قانون هستند و به طور مداوم در مورد اجرای این قانون تأکید می‌شود اما کانون وکلا به آن توجه نمی‌کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در نشست مشترکی میان کمیسیون حقوقی و قضایی و جهش و رونق تولید با حضور کانون وکلا این موضوع بررسی و آنها را توجیه کردیم و به طور قطع اگر این استنکاف ادامه یابد می‌طلبد مجلس اقدام جدی انجام دهد زیرا فارغ‌التحصیلان ماه‌هاست منتظر قانون مصوب مجلس هستند اما متأسفانه کانون وکلا به ناحق این قانون را اجرا نمی‌کند.

فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد در تذکر شفاهی خود گفت: زن رکن رکین نهضت عاشورا است و خداوند اراده کرده که در جاودانه‌ترین حماسه تاریخ بانوان را سهیمی عظیم در متن واقعه بدهد و این خداست که زنان را در عاشورا با ویژگی‌های واقعی خود به تصویر کشید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: آنجا که سهم مرد مردستان عاشورا حسین بن علی (ع) غیرت رقم خورد، زن را برای امتداد پرچمداری حضرت زهرا (س) با حفظ حجاب و چادر رسالتی بی نظیر بخشید؛ چادر انتخاب برتر بانوی ایرانی اسلامی برای صیانت از امتداد خون سرخ حسین است.

وی با تبریک روز خبرنگار افزود: 17 مرداد روز خبرنگار و یادمان شهید محمود صارمی، خبرنگار جاودان شهرستان بروجرد را گرامی می‌داریم.

مقصودی یادآور شد: به لطف حضرت زهرا (س) و پیگیری‌ها و تلاش شبانه‌روزی مسئولان به ویژه رئیس جمهور مشکلات خودروسازی بروجرد حل شد و همچنین کارخانه سامان کاشی در یک قدمی افتتاح است؛ در این رابطه هر جا که مدیریت انقلابی، فعال و پرتحرک داشتیم، کار پیش رفته است؛ ما بن‌بست نداریم.

حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در تذکر شفاهی خود گفت: از رئیس جمهور درخواست می کنم دستور دهند مصوبات سفر به شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا هرچه سریعتر ابلاغ شود، لازم است دستگاه های ذی ربط اقدامات لازم را برای اجرایی شدن سفر رئیس جمهور انجام دهند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس یازدهم ادامه داد: تحویل پروژه قطار حومه ای به شرکت مترو و اجرای دستور رئیس جمهور توسط وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و شرکت مترو هر چه سریعتر باید انجام شود، شرکت راه آهن از اجرای این دستور شانه خالی نکند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم بیش از این تحمل نابسامانی در حمل و نقل ریلی را ندارند، حمل و نقل جاده ای نیز به دلیل بار ترافیکی سنگین محور ری-ورامین، مردم را کلافه کرده است، چه کسی مسئول حمل و نقل جنوب شرق استان تهران است؟

نوش آبادی افزود: وزیر بهداشت و درمان در سفر رئیس جمهور به شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا قول داد تا پایان سال 1402 بیمارستان پیشوا را ساخته و تحویل دهد،  چرا مسئولان وزارت بهداشت در سطح کشور و استان تهران نسبت به اجرای این تصمیم اقدام عملی انجام نمی دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تامین نهاده های دامی و کشاورزی و جلوگیری از خسارت های مالی شدید که به دلیل افزایش بی رویه قیمت نهاده ها به قشر زحمتکش کشاورز و دامدار وارد شده است، تذکر می دهم.

وی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص سرعت دادن به انتقال پساب تهران به منظور رفع کم آبی حوزه کشاورزی و تلاش برای رفع موانع اجرایی آن تذکر داد و گفت: وزیر نیرو سال گذشته در سفر به ورامین قول داد در سال 1401 این پروژه مهم به بهره برداری برسد.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: به وزیر صمت درخصوص رفع موانع تولید در شهرک های صنعتی ورامین تذکر می دهم.

 یعقوب رضازاده، نماینده مردم سلماس در تذکر شفاهی خود گفت: در بحث مذاکرات برجامی به کشورهای عضو 1+5 توصیه و تذکر می‌دهم به بهانه‌جویی‌های مختلف متأثر از رژیم صهیونیستی تحریم‌های جدیدی را عنوان نکنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی کشور ما متأثر از برجام نیست، اگر تحریم‌های جدید را مطرح کنید شما متضرر می‌شوید. ما سریعا سانتفریفیوژها را تقویت و دوربین‌ها را خاموش و جلوی حضور جاسوس‌های آژانس را خواهیم کرد.

وی با تشکر از رئیس جمهور به خاطر سفر به استان آذربایجان غربی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور هنوز مصوبات و اعتبارات سفر به استان اجرایی نشده است و در حال حاضر نیز فصل کار عمرانی رو به اتمام است.

رضازاده بیان کرد: آقای رئیس جمهور به داد دریاچه ارومیه برسید چرا که سلامتی مردم در خطر است و کشاورزی نیز در حال نابودی بوده، سریعاً اعتبار برای رفع مشکل فیزیکی تونل در نظر بگیرید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: اعتبارات سفر به سلماس در خصوص 350 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان سلماس و  30 میلیارد برای تکمیل ورزشگاه را ابلاغ نمایید تا در مقابل مردم بدقول نباشید.

وی همچنین خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نیز افزود: سهمیه آرد شهرستان سلماس به ازای هر نفر 5.5 کیلوگرم است، سریعا نسبت به افزایش سهمیه یارانه‌ای آرد شهرستان اقدام نمایید تا حداقل مردم توان نان خالی خوردن داشته باشند.

این نماینده  مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر امور خارجه ادامه داد: به داد مرزنشینان سلماس برسید؛ 260 هزار نفر منتظر بازگشایی پایانه مرزی کوزه‌رش با ترکیه هستند.

رضازاده خطاب به وزیر راه نیز گفت: فصل کار در استان آذربایجان غربی رو به اتمام است، کی می‌خواهید جاده‌های روستایی حوزه انتخابیه را آسفالت کنید، چه زمانی می‌خواهید قیر را اختصاص دهید، معاونین شما قول می‌دهند اما عمل نمی‌کنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: ماده 23 فاضلاب شهری سلماس را تصویب و به سازمان برنامه  و بودجه ابلاغ کنید، همچنین در خصوص سد دیرعلی و دیریک سلماس به اعتبارات ملی و استانی نیاز دارند.

وی خطاب به وزیر دفاع خاطر نشان کرد: افزایش حقوق 10 درصدی نیروهای مسلح در شأن نیروهای مسلح نیست، با هماهنگی‌ حقوق کارکنان را افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی نمایید.

وی خطاب به وزیر کشور نیز گفت: حقوق دهیاران پایین است و همچنین بیمه آنها نیز با مشکل مواجه بوده و بدهی‌های آنها هم پرداخت نشده است لذا دستورات لازم را برای حل مشکل دهیاران صادر نمایید.

 امانقلیچ شادمهر، نماینده مردم گنبد کاووس در تذکر شفاهی گفت: دولتمردان و مسئولان سازمان برنامه و بودجه چرا بعد از گذشت 5 ماه از سال نسبت به صدور همسان سازی بازنشستگان کشوری که مجلس محترم 9 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال 1401 تصویب کرده بود اقدامی نمی کنند آیا این عدالت است؟

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس افزود: چرا در این شرایط وحشتناک و بی سابقه تورم دولت اینچنین با بازنشستگان کشوری به خصوص فرهنگیان برخورد می کند، هر زمان صحبت از افزایش حقوق معلمان و بازنشستگان و زمان پرداخت معوقات این قشر عزیز می شود صحبت از تورم می شود.

وی بیان کرد: چرا با وجود صدها ساعت کار تبلیغاتی، بررسی های دقیق تخصصی در خصوص همسان سازی و رتبه بندی هنوز هم معطل گذاشتید؟ معلمان و بازنشستگان چه هیزم تری فروخته اند، چرا معوقات معلمان و بازنشستگان و پاداش بازنشستگی نزدیک به یکسال است را پراخت نمی کنید.

شادمهر خطاب به دولت، عنوان کرد: کاش قبل از جراحی معده خالی معلمان و کارمندان، بودجه های اضافی ادارات و نهادهای غیرضروری و نجومی بگیران را اصلاح می کردید.

علی علیزاده، نماینده مردم مراغه وعجب شیر در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس بنیاد مسکن، گفت: مسئول عمرانی و آبادانی روستاها شما هستید، باید وقت و حوصله شنیدن مطالبات مردم و نمایندگان را داشته باشید و هر اتفاق ناگواری در روستاها بیفتد حضرتعالی مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سیل 96 چنار عجب‌شیر چندین کشته دادیم و الان نیز چندین روستای ما در همین شرایط هستند، ممکن است با اتفاقات ناگوار روبرو شوند.

وی بیان کرد: اخیرا شاهد بودیم که رئیس جمهور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور را ابلاغ نمودند و در این مصوبه نقش سوابق تحصیلی مهمترین و موثرترین ملاک در تعیین تکلیف آینده میلیون‌ها دانش‌آموز قرار داده شده است، شاید سیستم فعلی کنکور ایرادات اساسی داشته باشد اما بسیار بهتر و عادلانه‌تر از مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است این مصوبه خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه یعنی استبداد خبرگانی اشرافی در این کشور تثبیت و رسمیت پیدا می‌کند.

علیزاده بیان کرد: فرزندان این ملت که در مناطق محروم و در وضعیت نامناسب زندگی می‌کنند دیگر در شرایط برابر رقابتی با سایرین نخواهند داشت. امثال من و میلیون‌ها بچه روستایی و محروم که در مدارس غیرانتفاعی اشرافی تحصیل نکرده‌ایم، امکان حضور در دانشگاه‌های مادر مثل تهران، شریف، امیرکبیر و بهشتی را نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: صدای نمایندگان و دانش‌آموزان مظلوم را بشنوید تا دیر نشده جلوی انحراف را بگیرید و نگذارید این ظلم پا بگیرد.

انتهای پیام/ ت 45

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول