اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک منبع دولتی افغانستانی به الجزیره: ایمن الظواهری در حمله هوایی آمریکا کشته شد

یک منبع دولتی افغانستانی کشته شدن رهبر گروهک تروریستی القاعده در یک حمله آمریکایی را تأیید کرد.

یک منبع دولتی افغانستانی به الجزیره: ایمن الظواهری در حمله هوایی آمریکا کشته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع دولتی افغانستانی به شبکه «الجزیره» گفت: کشته شدن «ایمن الظواهری» رهبر القاعده در یک حمله هوایی آمریکایی را تأیید می‌کنیم؛ این حمله به منزل او در مرکز کابل انجام شد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد دیروز (سه‌شنبه، ۲ آگوست)، به ارائه توضیحاتی درباره حمله پهپادی روز یکشنبه به هدفی در کابل، پایتخت افغانستان پرداخت.

وی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «أیمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود».

اما بسیاری از شهروندان افغا‌ستان نسبت به خبر کشته شدن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در کابل در اثر حمله پهپادی آمریکا ابراز تردید کردند و گفتند که نمی‌توانند باور کنند ایمن الظواهری در بین آنها در نقطه‌ای از «کابل» پنهان شده بود. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر،جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت آمریکا «تأییدیه بصری» دارد که الظواهری کشته شده است.

جان کربی در ادامه گفت: «تأییدیه DNA نداریم و این نوع تأییدیه را به دست هم نخواهیم آورد. کاملاً صادقانه باید بگویم با استناد به منابع و روش‌های متعدد، به آن تأییدیه نیاز هم نداریم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول