اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیس سازمان محیط زیست: مدیریت سیل به‌ عنوان نقشه راهبردی برای همه دستگاه‌ها مدنظر قرار گیرد

علی سلاجقه اظهار داشت: سیل کاملا قابل مدیریت است؛ این موضوع به‌عنوان نقشه راهبردی برای همه دستگاه‌ها باید مدنظر قرار بگیرد.

رئیس سازمان محیط زیست: مدیریت سیل به‌ عنوان نقشه راهبردی برای همه دستگاه‌ها مدنظر قرار گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، صبح امروز چهارشنبه (۱۲مرداد)، در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شرایط آب و هوایی به صورت اندک قابل پیش بینی است. شرایط اقلیمی ما وضعیتی را ایجاد کرده که پیش‌بینی سازمان‌های هواشناسی و دستگاه‌های دیگر هم خیلی نمی‌تواند دقیق باشد.

وی افزود: توده ابری می‌آید و جبهه‌ای به سمت کشور حرکت می‌کند، این روند پیش‌بینی می‌شود اما گاهی سرعت باد روی این موضوع به سرعت اثر می‌گذارد. نمی‌خواهم از پیش‌بینی‌ها دفاع کنم اما از لحاظ علمی خیلی نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی انجام داد. بحث اساسی که وجود دارد این است که آیا این وضعیت قابل مدیریت است یا خیر که من بارها گفتم کاملاً قابل مدیریت است.

سلاجقه گفت: مدیریت جامع حوزه آبخیز باید در تمام دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، اگر هر اتفاق و دستکاری که در طبیعت بر مبنای توانمندی‌ها و داشته‌های طبیعت انجام شود در این صورت به راحتی می‌توانیم مسائلی مثل سیلاب و دیگر مخاطرات را کنترل کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: کشور ما از لحاظ ذاتی وضعیتی دارد که اگر یک یا دو سال در آن سیل و زلزله نیاید باید انگشت به دهان باشیم؛ این ذات کشور ما است. باید این سرزمین را بر مبنای این خصوصیت اداره کنیم.

وی گفت: متاسفانه برخی مدیران به دنبال کارهای هزینه‌بر هستند تا بیشتر به چشم بیایند اما از کارهایی که هارمونی طبیعت را حفظ می‌کند غافل می‌شوند و دنبال این کارها نمی‌روند.

انتهای پیام/ ت 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول