اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  تفریح و نشاط

فارس من | درخواست نظارت بر واردات و تولید اسباب‌بازی

درخواست هویت‌بخشی به اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های فکری» عنوان پویشی است که مخاطبان فارس ثبت کرده‌اند و خواستار قانونمندی و نظارت بر تولید اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های فکری شده‌اند.

فارس من | درخواست نظارت بر  واردات  و تولید اسباب‌بازی

گروه زندگی - مینا فرقانی: ژان پیاژه معتقد است در گزینش اسباب‌بازی برای کودک باید بسیار دقت کرد. چون اسباب‌بازی‌ها نقش مهمی در ایجاد تمایلات عاطفی و روانی کودکان دارند. پس قاعدتاً باید قوانین سفت و سختی برای تولیدات و واردات این اقلام همراه با نظارت دقیق صورت گیرد.
«درخواست هویت‌بخشی به اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های فکری» عنوان پویشی است که مخاطبان فارس ثبت کرده‌اند و در آن خواستار ایجاد قوانین ایرانی اسلامی و نظارت بر تولید اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های فکری شده‌اند.  
با ثبت‌کننده‌ی این پویش تماس گرفتیم تا از دغدغه‌ ایشان جویا شویم. احسان رحمانیان می‌گوید: «متأسفانه در تهران عروسک باربی و عروسک‌های شیطان‌پرستی با لباس‌های بسیار ناهنجار و نامتعارف تولید می‌شود که هیچ همخوانی با فرهنگ و اعتقادات ما ندارد. قانون و نظارتی هم بر این امر وجود ندارد.».
رحمانیان با اشاره به اینکه بسیاری از بازی‌های فکری اثرات منفی بر جامعه دارند و می‌توانند به صورت هدفمند جامعه را به سمت و سویی که برایشان ترسیم شده ببرند، ادامه می‌دهد: «مثلاً بازی منچ یک بازی فردمحور است که جامعه را به سمت فردمحوری می‌برد. این اقدامات فرهنگی را که در ضمیر ناخودآگاه بچه‌های ما اثر می‌گذارد، در نوجوانی و جوانی نمی‌توان آنچنان تغییر ایجاد کرد، با مشاوره درمانش کرد یا با کتاب‌های دینی به آن جهت داد.».
ثبت‌کننده‌ی این پویش با انتقاد از ترویج و پخش بازی مافیا توسط صداوسیما می‌گوید: «بازی مافیا دروغ‌پردازی را در ضمیر ناخودآگاه بچه‌ها جا می‌اندازد. ضمن اینکه حین بازی افراد برای اثبات خود به‌شدت پرده‌دری می‌کنند و احترام بزرگ‌ترها خدشه‌دار می‌شود. چرا صداوسیما یک اتاق فکر ندارد که تعیین کند کدام بازی‌ها برای انتشار از تلویزیون مناسب است و کدام نیست؟»
رحمانیان در انتها با تأکید بر نقش قانون‌گذار و سازمان‌های نظارتی در عرصه‌ی تولید و واردات اسباب‌بازی می‌گوید: «تولید و واردات خوراک بازی و فکری بچه‌ها و نسل‌های ما نباید بدون قانون باشد.».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول