اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان چقدر ارزش دارد؟/ نجف‌پور: انتصابات فامیلی و باندی نداریم

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به تشریح فعالیت این صندوق و ارزش دارایی‌های آن پرداخت.

دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان چقدر ارزش دارد؟/ نجف‌پور: انتصابات فامیلی و باندی نداریم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا نجف‌پور کردی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: برای فعالیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، مشی شهدایی و حاج قاسم را جهت خدمت در پیش گرفتیم و در این راستا تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۷، ۱۸ هزار میلیارد تومان ارزش دفتری دارد و ارزش روز آن خیلی بیشتر است، گفت: ۴ هلدینگ شامل پتروشیمی، سرمایه‌گذاری، ساختمانی و خدماتی  داریم که در هلدینگ سرمایه گذاری بانک سرمایه یکی از دارایی‌های ما هست؛ در مجموعه هلدینگ و مؤسسه، ۷۳ شرکت داریم. 

نجف‌پور با بیان اشاره به اینکه با چالش‌هایی از جنس نظام‌های سرمایه‌داری و عرصه پتروشیمی مواجهیم، ادامه داد: مبنتی بر برنامه‌ریزی راهبردی، چالش‌ها و نگاه بلند، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: در هدف اساسی باید وضعیت سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان که خوب بوده است، ارتقا دهیم؛ چرا که اقدامات ما باید مکمل برنامه‌هایی باشد که مجلس و دولت برای ارتقای معیشت فرهنگیان اجرا می‌کنند. 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه به دنبال ایجاد مطلوبیت برای افزایش ضریب نفوذ بین فرهنگیان شاغل و بازنشسته هستیم، افزود: توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در محوریت زنجیره ارزش از جمله اهداف ماست و مورد بعدی توسعه فعالیت دیجیتال و فناوری است. 

وی اضافه کرد: در حوزه ارتباطات و تعاملات هوشمندانه در چند عرصه حرف داریم؛ مؤسسه بر نگاه حمایتی شکل گرفته است و اگر در حوزه تعامل، تعریف درست از منافع سرمایه‌گذار نداشته باشیم، این منافع به خوبی تأمین نمی‌شود. نکته دیگر این است که عموما معلم در خلأ اطلاعاتی است؛ باید معلم بداند در این صندوق چگونه فعالیت انجام می‌شود. 

نجف‌پور اضافه کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری، در محصولات متانولی مشکل داریم که مبتنی بر همین نگاه با مجلس و کمیسیون‌های تاثیرگذار، وزیر نفت و بخش‌های مربوطه جلساتی داشتیم تا وضعیت دارایی فرهنگیان را در این بخش بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: در حوزه تأمین مالی، وقتی معلم بازنشسته شد، انتظار دارد در حداقل زمان ممکن پرداخت شود که باید متناسب سازی شود. از همین منظر برخی معلمان وقتی بازنشسته می‌شوند به پول نیاز ندارند و سرمایه‌گذاری می‌کنند که ما در نظر داریم که دو امکان قرار دهیم که حق انتخاب داشته باشند مبنی بر اینکه یا نقدینگی دریافت کنند یا پکی را در اختیارشان قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد:  مجمع سال گذشته را که مدتی بود عقب افتاده بود با همراهی هیأت امنا برگزار کردیم و مورد بعدی این بود که سود حاصل از فعالیت‌ها با تأخیر به دستشان می‌رسید که اکنون برای حل آن برنامه‌ریزی کردیم. 

وی با تاکید بر اینکه حتما در مسیر اعتماد سازی و اطمینان بخشی به فرهنگیان حرکت می‌کنیم، افزود: در حوزه تعاملات راهبردی عمق استراتژی ما این است که با وزارت آموزش و پرورش، تعاملاتی داشته باشیم که در این راستا سند تعاملات راهبردی صندوق ذخیره فرهنگیان با وزارت آموزش و پرورش تدوین شد و تحویل وزارت آموزش و پرورش شد. حتما در این مسیر دنبال این هستیم که از ظرفیت معلمان بهره‌مند شویم. 

نجف پور تصریح کرد: در حوزه انتصابات، انتصابات فامیلی و باندی نداریم یعنی اینکه نگاهمان این باشد که چون فرد جزو خانواده ما هست، بهره‌مند شود، وجود ندارد چون مشی امامین انقلاب و حاج قاسم جدا از این حرف‌هاست. در انتصابات ارزش‌های حاکم بر انقلاب، تخصص و تبحر را در نظر گرفتیم. 

وی گفت: نگاه به حضور در صنعت مسکن این است که به بهترین وجه در کنار دولت انقلابی باشیم و در نهضت ملی مسکن نقش خوب ایفا کنیم و در وهله اول، مسکن برای فرهنگیان است؛ در این راستا طرحی را آماده کردیم تا در این مسیر اقدام کنیم. 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: فرهنگیان به حق انتظار دارند که ارزش مالکانه دارایی‌های آنها تعیین تکلیف شده و حداقل در قالب گزارش اعلام شود که چون تاکنون اعلام نشده است، معلمان گلایه مند هستند؛ در این راستا جلسات کارشناسی انجام شد تا از جنس تعیین ارزش مشخص شود که کل دارایی‌های صندوق به قیمت روز چقدر ارزش دارد که ۸۰ درصد مسیر تعیین ارزش پیش رفته است. 

وی اضافه کرد: نکته بعد تحویل ارزش است که اقدامات آن پیش‌بینی شده است که بعد از مشخص شدن تعیین ارزش، زمان‌بندی آن اعلام می‌شود؛ چرا که فرهنگیان ۱۰ سال است منتظر آن هستند.

نجف‌پور تصریح کرد: در بانک سرمایه زحمات زیادی بعد از آن اتفاقات، کشیده شده است و بهبودی حاصل شده است؛ طرح کلی بانک سرمایه برای کیفی شدن آن آماده شده است و در جریان اقدام است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بعد از فسادی که در سالیان پیش وجود آمد، چگونه است؟»، گفت: در تمام جلسات تمایلی به پرداختن به مسائل گذشته ندارم اما برای آگاهی معلمان بگویم که در این چند سال، تعیین تکلیف مطالبات انجام شده است. برخی از پول‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه بود و صورت‌های مالی این بانک معلوم است.

وی اضافه کرد: متأسفانه بانک سرمایه در صورت‌های مالی، ۴۰ هزار میلیارد تومان زیان نشان داده است. البته آن اتفاق اثر وضعی در صورت مالی آن گذاشته است. اما این عدد، آنقدر که از نظر استانداردهای حسابداری مالی نشان داده می‌شود، نیست و بسیار کمتر است. 

نجف‌پور ادامه داد: حتما با همه کسانی که به حقوق جامعه ضربه زدند، برخورد شد و پرونده تعداد کثیری در محاکم رسیدگی شده و احکام صادر شده است. همچنین همه کسانی که محکومیت قضایی داشتند در زندان هستند. ضمن اینکه بخش قابل توجهی از مطالبات وصول شده است.

وی افزود: تمام مجموعه مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان، هیأت امنا و ظرفیت حاکمیت بسیج شدند تا آن بخشی که وصول نشده است، کاملا هوشمندانه وصول کنیم؛ همچنین با افراد خطاکار و متخلف در گذشته، برخورد شده و در درون سیستم نیستند. 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه ۳۸۰۰ میلیارد تومان سود ما در سال گذشته بود که بر اساس سهام تقسیم شد، گفت: ما یک سری شرکت زیان‌ده داریم که خیلی کم است و نهایتا ۵ شرکت است و تعداد کمی هم شرکت کم بازده داریم؛ در این راستا برنامه‌‌هایی برای بهبود داریم.

وی با بیان اینکه خدمات خوبی در قالب بیمه‌ای، کالایی و لیزینگ پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در حوزه مطالبات از دولت، مطالبات قابل توجه داریم که ۳۰۶۰ میلیارد تومان است که مذاکراتی را با دولت و مجلس برای تعیین تکلیف آن داریم. 

نجف‌پور درباره برخی اخبار مبنی بر فروش زمین ۲۵ هکتاری متعلق به پتروشیمی لاوان به هولدینگ خلیج فارس بیان کرد: پتروشیمی لاوان متعلق به معلمان و در تصرف ماست. هیچ فروش و نقل و انتقالی پیرامون هیچ پتروشیمی در ماه‌های گذشته انجام نشده است و این اخبار صحت ندارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول